Blog

NGS: Reporting στη Διατροφική Συμπεριφορά του πελάτη σου

30 Μαΐου 2023
2649 Προβολές
3 λεπτά να διαβαστεί
ngs diatrofiki symperifora pelati

Πηγή: www.canva.com

Ως διαιτολόγος, είναι πολύ σημαντικό να παρακολουθείς για κάθε πελάτη σου, το βάρος και την σύσταση σώματός του. Και μάλιστα είναι πολύ χρήσιμο να του δείχνεις σε κάθε συνεδρία την συνολική εικόνα, το πόσο έχει μειώσει το βάρος του, το συνολικό και σπλαχνικό του λίπος, αντίστοιχα και πόσο έχει επηρεαστεί η μυϊκή του μάζα και δύναμη, η μεταβολική του ηλικία και το ολικό νερό του σώματος (reporting). Γιατί;

Και όταν δεν Έχασε Βάρος

Πολλές φορές σε μια συνεδρία που υπάρχει μικρή μείωση στο βάρος του, το πιο πιθανό είναι να δυσανασχετήσει ο πελάτης και να προσπαθεί να διερευνήσει τι έφταιξε, παραβλέποντας την όλη προσπάθεια του αλλά και τη συνολική αλλαγή που έχει πετύχει μέχρι σήμερα. Δείχνοντάς του τη συνολική εικόνα, ενισχύεις την θέληση του να συνεχίσει προς το στόχο του.

Σε κάθε μικρή απώλεια βάρους που έχει ο πελάτης σου σε μια συνεδρία (που έχει εφαρμόσει τις οδηγίες σου), εστιάζεις στην μεγάλη εικόνα, εξηγώντας του ότι η συνεδρία αυτή δεν πάει χαμένη, αλλά ότι έχει μια προσθετική αξία στην όλη του προσπάθεια.

Και φυσικά ενισχύουμε τη διάθεση του με ερωτήσεις τύπου:

  • Έχεις δει μεταβολές στα ρούχα σου
  • Έχεις περισσότερη ενέργεια στην καθημερινότητα σου;
  • Πεινάς και έχεις τις ίδιες λιγούρες όπως πριν ξεκινήσουμε;

Φόρμα Πορείας Πελάτη

Αυτός είναι και ο λόγος που έχουμε σχεδιάσει και υπάρχει διαθέσιμο στο medNutrition e-shop η Φόρμα Πορείας Πελάτη που επιμελήθηκε επιστημονικά ο συνάδελφος Παναγιώτης Βαραγιάννης.

Όμως, αρκεί μόνο αυτό;

Δυστυχώς όχι, είναι απαραίτητο να έχεις την μεγάλη εικόνα του και για τις διατροφικές του συνήθειες, αλλά και διατροφική του συμπεριφορά. Για παράδειγμα, θα μπορούσες να γνωρίζεις αν τρώει συνειδητοποιημένα, αν αναγνωρίζει τα στάδια πείνας και κορεσμού του. Δηλαδή κατά πόσο και αν έφερε εις πέρας τους στόχους, τους οποίους ήδη έχετε καθορίσει και συμφωνήσει μαζί στις συνεδρίες σας.

Αξιολογείς μια συνεδρία ή μια χρονική περίοδο συνεδρίων έχοντας τη συνολική εικόνα του πελάτη βάση των συνηθειών του, της διατροφικής του συμπεριφοράς αλλά και του βάρους και σύστασης σώματος.

Nutrition Goals System και Reporting

Η ανάλυση σύστασης σώματος μπορεί να γίνει με τη βοήθεια του λιπομετρητή που διαθέτεις.

Τι γίνεται όμως με τις δύο άλλες παραμέτρους που αφορούν τη διατροφική νοοτροπία του πελάτη σου; Πως μπορείς να θυμάσαι τους στόχους του κάθε πελάτη σου αλλά και την πορεία τους, μεταξύ των συνεδριών σας; Την απάντηση μπορείς να βρεις μέσα από το NGS!

Πως το NGS μπορεί να σου βρει την λύση λοιπόν;

Χρησιμοποιώντας το NGS, ένα σύστημα αυτοαξιολόγησης διατροφικής συμπεριφοράς, έχεις την δυνατότητα:

  • Να διαμορφώσεις ολοκληρωμένη εικόνα για τον πελάτη σου ενδιάμεσα των συνεδριών.
  • Να δεις στο χρονικό διάστημα που θα επιλέξεις (μικρό ή μεγάλο) πόσες φορές έχει πετύχει τους στόχους του.
  • Να εντοπίσεις συγκεκριμένες μέρες που να δυσκολεύουν τον πελάτη σου (π.χ. εξαιτίας δύσκολου προγράμματος εργασίας είτε λόγω Σαββατοκύριακου που συνήθως παρατηρείται χαλάρωση) και να συζητήσεις πως να τις διαχειριστεί.
  • Να επιτελέσεις μια καθοδηγητική προσπάθεια εξεύρεσης λύσεων με τεχνικές μαζί με τον πελάτη.
  • Να διαμορφώσεις τους στόχους και τις ερωτήσεις για κάθε πελάτη, αναλόγως των αναγκών του.

Δες την παρουσίαση του Nutrition Goals System ώστε να μάθεις όλες του τις δυνατότητες και πως μπορεί να αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες του γραφείου.

Αξιολόγηση μέσω του NGS και Μοτίβο Επανάληψης

  1. Με το που μπαίνεις στην εφαρμογή και επιλέξεις το όνομα του πελάτη που σε ενδιαφέρει, μπορείς να δεις μία σύνοψη των ημερών που έχουν συμπληρωθεί από τον πελάτη σου αλλά και ένα συνολικό σκορ που αφορά στις μέρες αυτές.
  2. Παράλληλα έχεις πρόσβαση σε ένα πινακάκι με το σύνολο των στόχων που έχουν επιτευχθεί ή όχι, μέσα στο χρονικό διάστημα που θα ορίσεις εσύ.
  3. Φυσικά, μπορείς να δεις και το ιστορικό καταχωρήσεων ανά ημέρα και τι σκορ έχει προσεγγίσει ο πελάτης.

NGS και Θετική Ψυχολογική Ενίσχυση Πελάτη

Γυρνάω στην αρχή του άρθρου και προσθέτω στην περίπτωση που δεν υπήρχε απώλεια βάρους στον πελάτη σου ή αυτή ήταν μικρή (συγκριτικά με το προηγούμενο ζύγισμα), τότε ενδεχομένως να υπάρξει δυσαρέσκεια από την πλευρά του πελάτη, ο οποίος είναι πιθανόν να παραβλέπει όπως ανέφερα την όλη μέχρι σήμερα πορεία του και πολύ πιθανόν να αισθάνεται ότι ήρθε η ώρα να τα παρατήσει.

Την στιγμή αυτή, μπορείς να του δείξεις πέρα από την πορεία του στο βάρος και σύσταση σώματος μέχρι σήμερα, πως τα πήγε αναλυτικά (μέσα από το NGS) στους ποιοτικούς στόχους που έχετε από κοινού θέσει. Όταν βλέπει ότι η όλη του προσπάθεια δεν είναι μόνο ένα νούμερο σε μια ζυγαριά, είναι πιο ανοιχτός/η να συζητήσει και να δει τη μεγάλη εικόνα.

Συνοψίζοντας

Αξιοποίησε μετρήσεις και ποιοτικά χαρακτηριστικά της πορείας του για να - ενισχύσεις την θέληση του πελάτη σου να παραμείνει στην τροχιά αλλαγής. Εσύ συντονίζεις και κατευθύνεις τη συζήτηση, ας γίνει με στρατηγική και μεθοδικότητα.

Πάρης Παπαχρήστος
Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.
Ο Πάρης Παπαχρήστος παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες τροποποίησης διατροφικής συμπεριφοράς για πάνω από 15 χρόνια, συμβάλλοντας σε βελτίωση της ποιότητας ζωής.  Ως πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος, M.Sc. έχει ευρύτερη επιστημονική γνώση, η οποία συνδυάζεται στις διαιτολογικές συνεδρίες με την προσωπική του εμπειρία.
 
Είναι ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο και συγγραφέας του πρώτου βιβλίου της σειράς medNutrition wellness, με τίτλο «Μύθοι και Αλήθειες στη διατροφή μας». Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τις διαιτολογικές υπηρεσίες που παρέχει είτε στο Παγκράτι είτε αξιοποιώντας skype και viber σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, με χιλιάδες ανθρώπους, έχει δει τι είναι αποτελεσματικό και όχι.