Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα πρέπει να γίνει μείωση 20% της συνολικής ζάχαρης σε όλες τις κατηγορίες τροφίμων που πωλούνται
Πηγή: www.bda.uk.com
Τις νέες κατευθυντήριες οδηγίες που δημοσίευσε το υπουργείο Δημόσιας Υγείας της Βρετανίας αποδέχονται το British Nutrition Foundation (BNF) και η British Dietetic Association (BDA) σχετικά με τη μείωση της ζάχαρης στα τρόφιμα σε συνεργασία με τις βιομηχανίες τροφίμων.
Μάλιστα, η μείωση αυτή θα πρέπει να επιτευχθεί από τις βιομηχανίες τροφίμων συνδυάζοντας:
- την αλλαγή στη σύσταση των τροφίμων
- τη μείωση στο μέγεθος της μερίδας
- την αλλαγή κατεύθυνσης στους στόχους των πωλήσεων προς άλλα τρόφιμα που περιέχουν λιγότερη ζάχαρη
Με την καθιέρωση νέων στόχων και διαφορετικών κατευθύνσεων, το υπουργείο και η κυβέρνηση έχει ως βασικό στόχο να μειώσουν την παχυσαρκία στα παιδιά, καθώς και στους ενήλικες, που αποτελεί μάστιγα στη χώρα τους.
Ποιος ο ρόλος του διατροφολόγου;
Οι νέες κατευθύνσεις δεν αφορούν όμως μόνο τις βιομηχανίες τροφίμων! Τόσο οι χώροι εστίασης, όσο και ο ρόλος των επιστημόνων υγείας και πιο συγκεκριμένα, του διατροφολόγου είναι εξίσου σημαντικός. Με αυτό τον τρόπο προσπαθούν να γίνει μείωση στην κατανάλωση των σακχάρων λιγότερο από 5% της προσλαμβανόμενης ενέργειας, στους χώρους εστίασης, αλλά και μέσα στο σπίτι!
Πώς μπορεί να συμβάλλει ο διαιτολόγος στη μείωση της ζάχαρης;
Ένας από τους πιο «κλασικούς» και διαχρονικούς τρόπους που μπορεί ο διατροφολόγος να συμβάλλει στη μείωση της ζάχαρης στη διατροφή του πελάτη είναι η διατροφική εκπαίδευση.
- Κάντε συζήτηση με τον πελάτη σας και δείτε σε τι επίπεδο γνωρίζει να αναγνωρίζει τη ζάχαρη στα τρόφιμα.
- Δημιουργείστε εκπαιδευτικά εργαλεία, τα οποία θα του δείξουν στην πράξη πώς να αναγνωρίζει τη διαφορά στην ποσότητα της ζάχαρης. Για παράδειγμα, αξιοποιείστε εικόνες, οι οποίες να παρουσιάζουν τα κουταλάκια ζάχαρης στα τρόφιμα που πιθανόν να χρησιμοποιεί. Μπορείτε επίσης να καταγράψετε σε πίνακες την ποσότητα ζάχαρης που υπάρχει σε τρόφιμα που συχνά καταναλώνουν
Στο webinar «Τι γίνεται με τη ζάχαρη στα δημητριακά πρωινού;» μπορείτε να βρείτε μερικούς τρόπους παρουσίασης για το πώς να εκπαιδεύσετε τον πελάτη σας να αναγνωρίζει τη ζάχαρη (και όχι μόνο!) στα δημητριακά πρωινού. Προσαρμόστε αυτά τα εργαλεία και σε άλλα τρόφιμα!
- Εκπαιδεύστε τον πελάτη σας να αναγνωρίζει ακόμα και την «κρυφή ζάχαρη» που μπορεί να υπάρχει στα τρόφιμα και δεν είναι σε θέση να την αναγνωρίσει.
Ακόμα, υπάρχουν οργανισμοί, όπως το British Nutrition Foundation (BNF) και η British Dietetic Association (BDA) που διαθέτουν βάσιμα στοιχεία, με τα οποία μπορούν να εκπαιδεύσουν το κοινό και στην αλλαγή της διατροφικής συμπεριφοράς.