782
Blog

Βελτιώστε την επικοινωνία με τον πελάτη σας!

26 Οκτωβρίου 2016
Βελτιώστε την επικοινωνία με τον πελάτη σας!

Photo source: www.bigstockphoto.com

«Έφαγα ένα γλυκάκι και το ξέχασα όπως μου είπες. Κι’ έτσι, έφαγα και δεύτερο»

Μόλις διαπιστώσατε ότι όταν λέγατε στον πελάτη σας «Αν συμβεί να φας ένα παραπάνω γλυκάκι απ’ όσα συμφωνήσαμε, δεν πειράζει. Ξέχνα το και συνέχισε κανονικά το υπόλοιπο πρόγραμμά σου.» εκείνος συγκράτησε μόνο την πληροφορία που ήθελε! Αυτό μπορεί να είναι ένα παράδειγμα αναποτελεσματικής επικοινωνίας που καταφέρατε να εντοπίσετε. Έχετε σκεφτεί όμως, για πόσα ακόμη πράγματα, άλλα μπορεί να λέτε εσείς και άλλα να καταλαβαίνει ο πελάτης σας;

Μερικές οπτικές του διαιτολόγου

  • Το σύνηθες είναι να μιλάμε... πολύ! Θέλουμε να του εξηγήσουμε τα πάντα καταλήγοντας το 80% της συνεδρίας να μιλάμε εμείς αντί για τον πελάτη και στην τελική, πόσα από αυτά θα θυμάται;
  • Επιμένουμε, ακόμη, να του λέμε τι «πρέπει» να κάνει ανεξάρτητα αν ανταποκρίνεται κάθε φορά στο «θέλω» του, για παράδειγμα δεν διανοούμαστε να μην βάλουμε ούτε μία σαλάτα σε πρόγραμμα διατροφής, άσχετα αν ο πελάτης δεν τα θέλει.
  • Κρίνουμε πιθανότατα την πρόθεσή του να χάσει βάρος όταν η ζυγαριά δεν δείξει το αναμενόμενο αποτέλεσμα και δεν έχει ακολουθήσει ακριβώς το πρόγραμμα. Λέτε όντως να μην το θέλει; Τότε γιατί βρίσκεται στο γραφείο σας εκ πρώτης; Έχετε σκεφτεί μήπως ο πελάτης μπορεί όντως να βιώνει κάποια εμπόδια ή μήπως δεν του «επιτρέπετε» να είναι «αδύναμος»;
  • Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να ακούμε όλες τις προσωπικές ιστορίες του πελάτη που μπορεί να είναι άσχετες με το διατροφικό σκοπό της συνεδρίας, μεταφέροντας τελικά όλο το άγχος τους πάνω μας ή και περιττή ευθύνη για καταστάσεις που δεν μας αναλογούν. Και που θα τα πάμε αυτά τα συναισθήματα; Στον επόμενο πελάτη ή στο σπίτι μας;

Πιστεύω το κλειδί για την αποτελεσματική επικοινωνία με τον πελάτη σας ξεκινά με το να μάθετε να τον ακούτε περισσότερο! Είναι να τον καταλάβετε, να νιώσετε τις δυσκολίες του, να διευρύνετε τις οπτικές και εναλλακτικές του, να του καθρεφτίσετε την δική του πραγματικότητα και να τον φέρετε αντιμέτωπο με τα δικά του «θέλω». Αν και με την πρώτη ματιά φαίνονται μη σχετικά όλα αυτά με το σκοπό μιας διαιτολογικής συνεδρίας, είναι ωστόσο, απαραίτητα εφόδια για να εφαρμοστούν στην πράξη όσα «αυστηρά» διαιτολογικά του μεταφέρετε. Μάλιστα, θα νιώσετε και εσείς πιο «ανάλαφρος» ενώ θα έχετε αποκτήσει έναν ακόμη ευχαριστημένο πελάτη με όποια δικτύωση μπορεί αυτό να σας επιφέρει. Αλλά... δεν σας έμαθε κανένας πώς να μιλάτε, πώς να χτίσετε γέφυρα επικοινωνίας με τον πελάτη σας, είναι έτσι;

Ξεκινήστε λοιπόν, από σήμερα να αναζητάτε εσείς την επιμόρφωση για να αποκτήσετε τις δεξιότητες επικοινωνίας για διαιτολόγους! Μπορεί και ανασκοπήσεις της βιβλιογραφίας να σας οδηγήσουν σε συμπεράσματα αλλά προσωπικά θεωρώ ότι χρειαζόμαστε κάτι πιο πρακτικό και βιωματικό με μέντορα έναν πεπειραμένο Ψυχολόγο (και υπάρχει σχετικό ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα που είχα την τύχη να παρακολουθήσω). Βρίσκω επίσης, πολύ βοηθητικό να δίνετε χρόνο μετά την κάθε συνεδρία, ώστε να αφουγκραστείτε την επικοινωνία σας στο περιστατικό, μπορεί να βοηθήσει να το συζητήσετε με συναδέλφους ή ακόμη και στα πλαίσια εποπτείας από έναν ειδικό.

Φύλαξα για το τέλος ένα μικρό βιντεάκι, που έχει γυριστεί κιόλας σε μια αγαπημένη μου πόλη, την Γλασκώβη. Δεν είναι καθόλου σχετικό με το διαιτολογικό αντικείμενο, μιλά όμως για τη δύναμη των λέξεων. Ένα μήνυμα θα διέκρινα εγώ που βρίσκει εφαρμογή και στη δουλειά μας: ο τρόπος που θα ζητήσουμε ή θα δώσουμε μια πληροφορία μπορεί να εμπνεύσει, να κινητοποιήσει τον πελάτη, μπορεί ακόμη να αλλάξει τη ζωή του! Και το δικό μας αίσθημα ότι θα έχουμε συμβάλλει έστω και λίγο σε αυτό... είναι ανεκτίμητο.

  • Ειρήνη Κύρα Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    H Eιρήνη Κύρα είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση (M.Sc. - MMedSci) στην παχυσαρκία και στη διαχείριση του βάρους. Τον περισσότερο επαγγελματικό της χρόνο καταλαμβάνουν οι διαιτολογικές της συνεδρίες στην περιοχή όπου μεγάλωσε, το Νέο Κόσμο, βοηθώντας εξατομικευμένα κάποιον να βελτιώσει τη διατροφή και το βάρος του.

×
Μείνε ενήμερος για όλες τις εξελίξεις που σε αφορούν.

×