Κάθε ελεύθερος επαγγελματίας γνωρίζει καλά ότι η «δικτύωση» προσφέρει περισσότερη αναγνώριση και κατ' επέκταση περισσότερες ευκαιρίες επαγγελματικές! Η κοινωνική δικτύωση μέσω του World Wide Web (www) έχει το επιπρόσθετο προνόμιο της ταχύτητας. Αν αξιοποιηθούν λοιπόν, με σύνεση, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν πολύτιμα εργαλεία στα χέρια του διαιτολόγου για την προβολή των υπηρεσιών του, καθώς και των επαγγελματικών δραστηριοτήτων του.
Διαβάστε επίσης: Marketing στο Διαιτολογικό Γραφείο [Δωρεάν EBOOK]
Το κλειδί στην επιτυχημένη προβολή μέσα από την κοινωνική δικτύωση είναι η στρατηγική που πρέπει να προηγηθεί της χρήσης αυτών εργαλείων. Μια γρήγορη και χρήσιμη συμβουλή πριν κάνετε μια δημοσίευση (post) είναι η «δεύτερη σκέψη». Λόγω της ταχύτητας της διακίνησης πληροφοριών μέσα από αυτά τα δίκτυα ενημέρωσης, είναι εύκολο κάποιος να παρασυρθεί και να προβάλει μια εικόνα διαφορετική από αυτήν που θα ήθελε και θα εξυπηρετούσε τη στρατηγική,που εξαρχής είχε θέσει.
Μερικά από τα πιο γνωστά εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης είναι
- Facebook (www.facebook.com)
- Twitter (www.twitter.com)
- Linked in (www.linkedin.com)
- Google Plus (plus.google.com)
- YouTube (www.youtube.com)
- Pinterest (www.pinterest.com)
- Flickr (www.flickr.com)
Όσο χρησιμοποιείτε τα κοινωνικά μέσα τόσο πιο καλά θα αξιοποιείτε τις δυνατότητές τους ακόμα και για εργασίες που δεν είχατε αρχικά σκεφτεί. Οι βασικοί στόχοι που μπορούν να εξυπηρετούν τα κοινωνικά δίκτυα, ωστόσο, συνοψίζονται στους ακόλουθους:
- Επικοινωνία με τους πελάτες σας.
- Εντοπισμός και εύρεση των δυνητικών πελατών σας.
- Ενδυνάμωση της εικόνας των υπηρεσιών σας.
- Διαφήμιση της επιχείρησής σας, δωρεάν ή με λίγα χρήματα.
Η αποδοτικότερη χρήση της κοινωνικής δικτύωσης για την επιχείρησή σας
Ορισμένες τεχνικές που θα κινήσουν αλλά και θα κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον των επισκεπτών γύρω από το προφίλ σας, είναι οι παρακάτω:
Αυξήστε τις επαφές σας
Μπαίνοντας στο προφίλ των επαφών σας, έχετε τη δυνατότητα να δείτε τις δικές τους επαφές και έτσι να εντοπίσετε αν υπάρχει κάποιος με τον οποίο θα θέλατε να συνδεθείτε και να του στείλετε το αίτημά σας. Μπορείτε να «κλικάρετε» στους πιο δημοφιλείς ή να επιλέξετε συγκεκριμένα προφίλ ατόμων – η επιλογή είναι δική σας. Να είστε, όμως, επιλεκτικοί και όχι υπερβολικοί με τον αριθμό των ατόμων, διότι μπορεί να χαρακτηριστείτε ως ανεπιθύμητος (spam).
Κρατήστε ενημερωμένη την κατάστασή σας
Ενημερώστε την κατάστασή σας αναφέροντας τις ενέργειες που «τρέχετε» (εκδηλώσεις, ομιλίες, αρθρογράφηση κ.λπ.), ώστε να κινητοποιήσετε τους ανθρώπους εκείνους που ενδιαφέρεστε να ανταποκριθούν. Θα εκπλαγείτε με το ποιος εκδηλώνει ενδιαφέρον (με σχόλιο, like ή κοινοποίηση), καθώς και με την ανατροφοδότηση που μπορείτε να λάβετε.
Κάντε συστάσεις
Όταν εξετάζετε τη λίστα των επαφών σας, ψάξτε για τους ανθρώπους που θα μπορούσαν να ωφεληθούν από την επικοινωνία μεταξύ τους. Όταν βοηθάς τους άλλους να κάνουν συνδέσεις, επιστρέφουν συχνά την εύνοια.
Συνδεθείτε με την ιστοθέση ή το ιστολόγιό (blog) σας
Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν μια αυτονόητη σκέψη, όμως δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο κάποιοι άνθρωποι να ξεχνούν να προσθέσουν συνδέσμους σε δικτυακούς τόπους της επιχείρησής τους. Η κοινωνική δικτύωση θα πρέπει να κατευθύνει τους χρήστες στο δικτυακό σας τόπο, ώστε να μάθουν περισσότερα για εσάς.
Ενημερώνετε το προφίλ σας
Πέρα από την κατάστασή σας που οφείλετε να κρατάτε ενημερωμένη, συνεχίστε να τροποποιείτε και να ενημερώνετε τις πληροφορίες του προφίλ σας, για να παραμένει επίκαιρο, συνοπτικό και ενδιαφέρον. Φανταστείτε να έχετε χτίσει μια πολύ καλή εικόνα με τις συνεχείς δραστηριότητες που «τρέχετε»... αλλά να έχετε ξεχάσει να ανανεώσετε το βιογραφικό σας με τον ακαδημαϊκό σας τίτλο ή το ξεκίνημα μιας νέας συνεργασίας σας. Το κοινωνικό προφίλ σας είναι μια πρώτη εντύπωση που μπορεί να επηρεάσει το πώς οι χρήστες σάς αντιλαμβάνονται.
Ποια είναι τα βασικά σημεία που πρέπει να προσέξω στη στρατηγική μου;
Χρήση, ναι! Κατάχρηση, όχι! Και ο λόγος είναι για να μην οδηγηθείτε στα αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά. Παρακάτω θα δείτε επτά βασικές συμβουλές για να αποφύγετε την κατάχρηση της κοινωνικής δικτύωσης:
1. Να είστε συνεπείς
Αν έχετε μια σταθερή προβολή δημοσιεύσεων (posts), κρατήστε την αμετάβλητη. Αποστολή τυχαίων δημοσιεύσεων μπορεί να μετατρέψουν γρήγορα τους φίλους σε απλούς χρήστες, που μπορεί να αγνοήσουν ή ακόμη να μπλοκάρουν τις ενημερώσεις.
2. Να μην είστε εταιρικοί
Μην τοποθετείτε στον πίνακα ανακοινώσεων της σελίδας σας μαρκετίστικες δημοσιεύσεις. Γενικότερα, οι δημοσιεύσεις σας να είναι ανθρώπινες, ελκυστικές για τους πελάτες και τους μελλοντικούς πελάτες. Επιπλέον, ενθαρρύνετε την ανατροφοδότηση και την αλληλεπίδραση γύρω από τις δημοσιεύσεις σας. Για παράδειγμα, προτιμήστε να πείτε «Πόσο καλά γνωρίζεις το μεταβολισμό σου;» αντί για «Μετρήστε το μεταβολισμό σας τώρα».
3. Δώστε αξία στους φίλους σας!
Να παρέχετε έκπτωση, να ενημερώνετε τους φίλους της κοινωνικής δικτύωσης για ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία πριν το ανακοινώσετε στο κοινό. Επιβεβαιώστε τους ότι αξίζει να είναι φίλοι της επιχείρησής σας.
4. Απαντήστε
Στην κοινωνική δικτύωση, το βασικό χαρακτηστικό της είναι η επικοινωνία με τους φίλους έγκαιρα. Λόγω της ταχύτητας των επικοινωνιών στο Διαδίκτυο, οι χρήστες αναμένουν μια σχεδόν άμεση απάντηση, αλλά αν είστε σε θέση να απαντήσετε εντός 24-48 ωρών κατά τη διάρκεια της εργάσιμης εβδομάδας, είναι ένας ικανοποιητικός χρόνος ανταπόκρισης.
5. Να είστε ευέλικτοι!
Δοκιμάστε να ανεβάζετε διαφορετικού τύπου περιεχόμενα, π.χ. διατροφικοί μύθοι ή σχολιασμός συνταγών, ωστόσο κινηθείτε περισσότερο σε αυτό που θα δείτε μεγαλύτερη ανταπόκριση.
6. Πού απευθύνεστε;
Αν το περιεχόμενο που θέλετε να δημοσιεύσετε αφορά αποκλειστικά τους συναδέλφους, επιλέξτε να το αναρτήσετε στο linked in ή σε facebook group που αφορά πιο στοχευμένο κοινό. Δεν είναι κάθε πληροφορία για όλα τα κοινωνικά δίκτυα – και αν το βλέπετε και εσείς έτσι, θα το εκτιμήσουν.
7. Είστε επιστήμονας
Είτε δημοσιεύσετε μια συνταγή είτε ένα πιο ελκυστικό μήνυμα είτε «τρέξετε» μια ψηφοφορία, προσπαθήστε να υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση πίσω από αυτό. Θα εκτιμηθεί και από τον επαγγελματικό σας χώρο, αλλά και εν τέλει από τους καταναλωτές!
Για το ποιο κοινωνικό δίκτυο να επιλέξω και πως να το χειριστώ εξατομικευμένα, περισσότερα στο βιβλίο της σειράς medNutrition experts, Πρακτικός οδηγός για ένα σύγχρονο διαιτολογικό γραφείο.