Blog

Αναζητώντας την πραγματική αλήθεια για το φαγητό

του Ευάγγελου Ζουμπανέα
28 Δεκεμβρίου 2016
1096 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
stenaxwrhmenh gynaika pou trwei

Photo source: www.bigstockphoto.com

Είναι γεγονός είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι είναι εξαρτημένοι από το φαγητό και επειδή δεν θα πάψει ποτέ να είναι μια απόλαυση οι περισσότεροι καθώς είναι πνιγμένοι στα καθημερινά προβλήματα το χρησιμοποιούν ως υποκατάστατο όλων των άλλων απολαύσεων.

Η αλήθεια είναι ότι το φαγητό δεν είναι απλώς μια απόλαυση αλλά είναι και το μόνο σίγουρο που θα απομείνει όταν φύγουν όλες οι άλλες απολαύσεις. Όμως αυτό που συνήθως συμβαίνει γύρω μας είναι ότι η ποσότητα φαγητού που τρώμε είναι ανάλογη με την ένταση των συναισθημάτων που νιώθουμε. Ανάλογα με το πόσο θυμό, λύπη ή χαρά αισθανόμαστε την καταπίνουμε σε κάθε μπουκιά και ακόμα συχνότερα καταπίνουμε μαζί με το φαγητό και τα ίδια τα συναισθήματά μας.

Το φαγητό όμως δεν είναι μόνο άμεσα συνδεδεμένο με τα καθημερινά μας συναισθήματα αλλά ταυτόχρονα και με όλες τις αισθήσεις. Μέσα στα πλαίσια μια σωστής διατροφής είναι πιθανό κάποιες φορές να φας περισσότερο είτε από χαρά, είτε από θλίψη είτε από θυμό. Το μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται όταν το συναίσθημα που οδηγεί στη λήψη φαγητού αρχίζει και λαμβάνει διαστάσεις καθημερινής συνήθειας οπότε σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει σε πρώτη βάση μέσω της σωστά επιλεγμένη τροφής να επανέλθουν οι φυσιολογικοί μηχανισμοί πείνας και κορεσμού και στη συνέχεια να ξεκινήσει η διαδικασία ανάνηψης των πληγωμένων συναισθημάτων και η αναγνώριση των αιτιών που τα δημιούργησαν μέχρι την πλήρη ίαση και αντιμετώπιση.

Το βίντεο που ακολουθεί είναι απόσπασμα από την εκπαίδευση Master Practitioner in Eating Disorders.

  • Ευάγγελος Ζουμπανέας
    Ευάγγελος Ζουμπανέας Διαιτολόγος Διατροφολόγος, Master Practitioner on Eating Disorders, Διευθυντής Κέντρου Εκπαίδευσης & Αντιμετώπισης Διατροφικών Διαταραχών
ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.