Blog

Τα αποτελέσματα της έρευνας του medNutrition στην Κόρινθο - Κιάτο - Χαλκίδα

03 Ιανουαρίου 2011
2 λεπτά να διαβαστεί

Έχουμε χάσει το μέτρο στις ποσότητες της τροφής που καταναλώνουμε, με αποτέλεσμα να τρώμε 2 έως και 3 φορές περισσότερο από ότι θα έπρεπε! Αν και η πλειοψηφία των Ελλήνων, ιδιαίτερα δε όσων έχουν ασχοληθεί με δίαιτες αδυνατίσματος, δείχνουν να γνωρίζουν ποια είναι η συνιστώμενη μερίδα από διάφορες κατηγορίες τροφίμων, δεν έχουν τη διάθεση να τις εφαρμόσουν, επειδή τις θεωρούν εξαιρετικά μικρές!

Η κατανάλωση μεγαλύτερων μερίδων ωστόσο, σχετίζεται με αύξηση του σωματικού βάρους, καθώς η μεγάλη μερίδα, συνεπάγεται και περισσότερες θερμίδες.

Και το λάθος, φέρνει λάθος, γιατί οι περισσότεροι, ιδίως δε εκείνοι που έχουν ήδη αυξημένο σωματικό βάρος αποφεύγουν να αφήσουν φαγητό στο πιάτο τους, με αποτέλεσμα να καταναλώνουν ολόκληρη την υπερμεγέθη μερίδα που έχουν σερβίρει, ακόμα κι όταν έχουν χορτάσει. Σε αρκετούς από αυτούς, μάλιστα, η συγκεκριμένη συμπεριφορά φαίνεται να αποτελεί κατάλοιπο των παραινέσεων από γονείς και παππούδες να μην αφήνουν τη «μπουκιά» στο πιάτο τους, «γιατί είναι η δύναμή τους».

Μια άλλη συνήθης πλάνη των Ελλήνων, αφορά στη χρήση ελαιολάδου. Έχοντας πιθανότατα παρερμηνεύσει το μήνυμα για την ευεργετική δράση του ελαιολάδου, 7 στους 10 Έλληνες θεωρούν ότι όσο περισσότερο λάδι χρησιμοποιούν, τόσο το καλύτερο για την υγεία τους, αγνοώντας ότι πρόκειται για πηγή λίπους και άρα θερμίδων!

Τα παραπάνω αποτελούν βασικά συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε η επιστημονική ομάδα του portal διατροφής mednutrition, στο πλαίσιο της καμπάνιας «Μερίδες: το μέγεθος ... μετράει».

Η έρευνα, σε δείγμα 614 ατόμων, πραγματοποιήθηκε από τον Ιούνιο έως και τον Οκτώβριο του 2010, στην Αθήνα, τη Χαλκίδα, την Κόρινθο και το Κιάτο σε τυχαίο δείγμα, και κατάφερε να συγκεντρώσει, μέσω ερωτηματολογίων, σημαντικές πληροφορίες για τις αντιλήψεις αλλά και τις γνώσεις των ερωτηθέντων για το μέγεθος των μερίδων.

Βασικά ευρήματα

  • Το 59,9% απάντησε σωστά ότι η μερίδα στο κρέας αντιστοιχεί στα 90 γραμμάρια, ωστόσο το 53,3% παραδέχθηκε ότι καταναλώνει τη διπλάσια ποσότητα.
  • Παρόλο που το 59% γνώριζε ότι η ενδεδειγμένη μερίδα για το παγωτό είναι 1 μπάλα, το 58,8% έτρωγε περισσότερο (2 μπάλες).
  • Στην ερώτηση εάν σερβίρουν το ελαιόλαδο χρησιμοποιώντας κάποια μεζούρα, ποσοστό 68,9% των ερωτηθέντων απάντησε πως δε χρησιμοποιεί ποτέ.
  • Το 55,3% παραδέχθηκε ότι δεν αφήνει φαγητό στο πιάτο, ακόμα κι όταν έχει χορτάσει.
  • Το 52,7% των ερωτηθέντων θεωρεί τις μερίδες των gourmet εστιατορίων «μικρές», παρόλο που στην πραγματικότητα είναι αυτές που βάσει νομοθεσίας πρέπει να σερβίρονται.
  • Το 45,2% δε διαβάζει ποτέ τη συνιστώμενη μερίδα στις διατροφικές ετικέτες.
  • Ποσοστό 49% του δείγματος ήταν υπέρβαροι και παχύσαρκοι.
  • Το 45,7% είχε ασχοληθεί στο παρελθόν με δίαιτες αδυνατίσματος.

Οι προτάσεις των ειδικών

Προκειμένου να ελέγχουμε περισσότερο αποτελεσματικά τις μερίδες μας, άρα και το βάρος μας, η επιστημονική ομάδα του medNutrition προτείνει:

  • να σερβίρουμε το φαγητό μας σε μικρότερο πιάτο,
  • να το απλώνουμε (για να φαίνεται περισσότερο),
  • να συνοδεύουμε το γεύμα μας με μια πλούσια σαλάτα και
  • να σταματάμε να τρώμε μόλις αισθανθούμε πως έχουμε χορτάσει.

Η καμπάνια «Μερίδες: Το μέγεθος μετράει» θα συνεχίσει το 2011 την επιτυχημένη πορεία της, με ενημερωτικές εκδηλώσεις στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, ενώ θα συνεχίσει να «τρέχει» παράλληλα και στην Κύπρο.

Στα πλαίσια της διημερίδας [18-19/2/2011, αίθουσα N. Σκαλκώτας, Μέγαρο Μουσικής] που διοργανώνει κάθε χρόνο το Ελληνικό Ίδρυμα Γαστρεντερολογίας και Διατροφής, θα παρουσιαστουν αναλυτικα τα συμπεράσματα της καμπάνιας, από την επιστημονική υπεύθυνο, Κατσαρόλη Ιωάννα.

Για περισσότερες πληροφορίες και υλικό σχετικά με την καμπάνια επισκεφθείτε:
www.megethosmeridas.gr

Στοιχεία επικοινωνίας
e-mail: info@mednutrition.gr
τηλ. 210 -7561853 (Παρασκευάς Παπαχρήστος)

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.