Live Streaming

Μαρία Περπερίδη: Live απαντήσεις στις διατροφικές σας ερωτήσεις!

30 Απριλίου 2018 || facebook page medNutrition

Ήταν τεράστια η χαρά μου όταν ήρθε και η σειρά μου να συμμετέχω στα live streaming που διοργανώνει το Mednutrition και ακόμη μεγαλύτερη όταν διαπίστωσα την ανταπόκριση που είχε από όλους εσάς! Οι ερωτήσεις που μας έγιναν ήταν πολλές, όπως:

  1. Με ποιον τρόπο μπορώ να μειώσω το σπλαχνικό μου λίπος; (01:02)
  2. Οι εξετάσεις μου έδειξαν χαμηλή βιταμίνη D. Πως μπορώ να την αυξήσω; (02:24)
  3. Πως εξηγείται το γεγονός ότι παίρνω βάρος ενώ γυμνάζομαι συστηματικά και δεν έχω αλλάξει την διατροφή μου; (04:05)
  4. Όταν σηκώνομαι από την θέση μου έχω ζαλάδες. Σχετίζεται αυτό με κάποια βιταμίνη; (05:20)
  5. Τα απογεύματα έχω καθημερινά λιγούρες για γλυκό. Πως να το αποφύγω; (06:45)
  6. Πως θα αυξήσω την μυική μου μάζα; (09:55)
  7. Τι μπορώ να πίνω κατά την διάρκεια της άσκησης; (13:30)
  8. Να χρησιμοποιώ χοντρό ή ψιλό αλάτι; (15:15)
  9. Μπορώ να χάσω βάρος κατά την διάρκεια του θηλασμού; (16:37)
  10. Πως επανακτώνται τα κιλά μετά από ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους; (20:08)
  11. Πως μπορώ να χάσω κιλά σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά τις εγκυμοσύνες μου; (22:55)
  12. Εχω διαβήτη τύπου Ι και κοιλιοκάκη; Μπορώ να χάσω βάρος; (25:08)
  13. Μου αρέσουν οι τηγανητές πατάτες. Πόσες μπορώ να καταναλώνω; (29:45)

Δείτε ολόκληρο το live στο βίντεο που ακολουθεί ή διαβάστε παρακάτω τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που μας έγιναν!

1) Πως μπορώ να μειώσω το σπλαχνικό μου λίπος; (01:02)

Με τον όρο σπλαχνικό λίπος εννοούμε κυρίως το λίπος στην περιοχή της κοιλιάς. Το αυξημένο σπλαχνικό λίπος συνήθως συνδυάζεται με παραπανίσια κιλά, επομένως εάν κάποιος μειώσει το βάρος του σίγουρα θα μειωθεί το λίπος σε όλο του το σώμα, άρα και από την περιοχή της κοιλιάς. Πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό; Με μία ισορροπημένη διατροφή, πλήρη σε θρεπτικά συστατικά, χαμηλή σε ζωικά λιπαρά καθώς και με πολλά, συχνά και μικρά γεύματα σε συνδυασμό με τακτική άσκηση. Καλό είναι πάντα κάποιος να συμβουλεύεται τους ειδικούς, στην συγκεκριμένη περίπτωση τον Διαιτολόγο και τον Γυμναστή.

2) Οι εξετάσεις μου έδειξαν χαμηλή βιταμίνη D. Πως μπορώ να την αυξήσω; (02:24)

Η βιταμίνη D είναι η βιταμίνη του ήλιου και είναι σημαντική καθώς βοηθά, μεταξύ άλλων, στην απορρόφηση του ασβεστίου από τα οστά. Πολύ συχνά παρατηρούνται ελλείψεις στην βιταμίνη D. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε για να την αυξήσουμε είναι να καθίσουμε 10 λεπτά στον ήλιο, καθημερινά. Για να αποφύγουμε την υπεριώδη ακτινοβολία του καλοκαιρινού ήλιου, καλό είναι να αποφύγουμε την έκθεση στον ήλιο τις μεσημεριανές ώρες. Διατροφικά, υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη D, έχουν τα λιπαρά ψάρια (σαρδέλες, σολωμός), τα αυγά, τα γαλακτοκομικά και τα μανιτάρια.

3) Πως εξηγείται το γεγονός ότι παίρνω βάρος ενώ γυμνάζομαι συστηματικά και δεν έχω αλλάξει την διατροφή μου; (04:05)

Σε φυσιολογικές συνθήκες, για να πάρουμε βάρος τρία πράγματα μπορεί να έχουν συμβεί: είτε έχει αυξηθεί το λίπος είτε η μυική μάζα είτε και τα δύο. Επομένως, όταν κάποιος ασκείται συστηματικά και η ζυγαριά του ανεβαίνει, μπορεί να έχει αλλάξει την διατροφή του και να έχει πάρει λίπος, ή μπορεί να έχει αυξήσει την μυική του μάζα, ιδίως εάν η άσκηση που κάνει είναι πολύ έντονη, είτε να έχει πάρει και μυική μάζα αλλά και λίπος. Πολλές φορές, η εξαιρετικά έντονη άσκηση μπορεί να αυξήσει και την όρεξη, επομένως καλό είναι να παρακολουθείτε και τι τρώτε παράλληλα με το πρόγραμμα της γυμναστική σας. Ιδανικά, μία ανάλυση σύστασης σώματος θα έδειχνε εάν έχετε αυξημένο λίπος ή/και μυική μάζα.

4) Όταν σηκώνομαι από την θέση μου έχω ζαλάδες. Σχετίζεται αυτό με κάποια βιταμίνη; (05:20)

Η ζαλάδα είναι κάτι πολύ κοινό, μπορεί να συμβεί εύκολα αλλά ποτέ χωρίς λόγο. Συχνά σχετίζεται με ορθοστατική υπόταση, κυρίως εάν η εμφάνισή της γίνεται αφού σηκωθούμε από την θέση μας. Διατροφικά οι ζαλάδες μπορεί να σχετίζονται με σιδηροπενική αναιμία, δηλαδή χαμηλό σίδηρο ή φερριτίνη ή βιταμίνη Β12. Η διερεύνιση της αιτίας της πρέπει να γίνεται πάντα από ειδικό παθολόγο. Αυτός είναι ο επιστήμονας υγείας που θα συνταγογραφήσει τις εξετάσεις αίματος που πρέπει να κάνετε και θα σας κατευθύνει εάν είναι καθαρά ιατρικό θέμα ή εάν χρειάζεστε βοήθεια και από διαιτολόγο.

5) Τα απογεύματα έχω καθημερινά λιγούρες για γλυκό. Πως να το αποφύγω; (06:45)

Η καθημερινή λιγούρα για γλυκό αποτελεί μία συνήθεια, η οποία απαιτεί χρόνο και εκπαίδευση ώστε να καταφέρετε τελικά να απαλαγείτε από αυτή! Εάν τρώτε μικρά και συχνά γεύματα καθ᾽όλη την διάρκεια της ημέρα, δεν θα είναι τόσο έντονη αυτή σας η επιθυμία. Όταν λέμε για μικρά και συχνά γεύματα εννοούμε ένα πλήρες πρωινό, ένα ισορροπημένο μεσημεριανό, ένα ελαφρύ βραδινό και 2-3 ενδιάμεσα σνακς. Τα ενδιάμεσα σνακς είναι απαραίτητα ώστε να μην πεινάμε πολύ μέχρι το επόμενο γεύμα μας ενώ παράλληλα αποτρέπουν το τσιμπολόγημα. Πολύ καλές επιλογές για τα ενδιάμεσα σνας είναι τα φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα, οι ανάλατοι ξηροί καρποί, οι μπάρες δημητριακών, το γιαούρτι κ.ά.

6) Πως θα αυξήσω την μυική μου μάζα; (09:55)

Η αύξηση της μυικής μάζας γίνεται με συστηματική και μακροχρόνια άσκηση. Μία ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά θα βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου. Πολύ σημαντικά αποτελούν τα γεύματα πριν και μετά την άσκηση. Πριν την άσκηση απαιτείται ένα σνακ πλούσιο σε υδατάνθρακες όπως τα φρούτα και οι φρέσκοι χυμοί ενώ μετά την άσκηση χρειάζεται ένα γευματάκι με υδατάνθρακες αλλά και πρωτείνες, για παράδειγμα γιαούρτι με φρέσκα φρούτα ή γάλα με δημητριακά ή τοστ με τυρί και γαλοπούλα ή σάντουιτς με αυγό & τυρί.

7) Τι μπορώ να πίνω κατά την διάρκεια της άσκησης; (13:30)

Η ενυδάτωση είναι σημαντική όταν κάποιος ασκείται για την αναπλήρωση των υγρών που χάνονται μέσω του υδρώτα. Όταν κάποιος κάνει χαμηλή ή μέτριας έντασης άσκηση τότε το νερό μπορεί να καλύψει πλήρως τις ανάγκες του σε υγρά. Όταν κάποιος ασκείται πολύ έντονα ή είναι αθλητής τότε εκτός από τα υγρά πρέπει να αναπληρώσει και τους ηλεκτρολύτες που χάνει, επομένως σε αυτήν την περιπτωση θα χρειαστεί ισοτονικά ποτά με ή χωρίς υδατάνθρακες ανάλογα την περίπτωση.

8) Να χρησιμοποιώ χοντρό ή ψιλό αλάτι; (15:15)

Όσο πιο φυσικό είναι ένα προϊόν τόσο καλύτερο είναι. Συγκεκριμένα, όση λιγότερη επεξεργασία έχουν υποστεί τα τρόφιμα τόσο καλύτερα σε ποιότητα είναι. Άρα το χοντρό αλάτι, το οποίο είναι λιγότερο επεξεργασμένο είναι προτιμότερο. Βεβαίως και η ποσότητα παίζει ρόλο εκτός από την ποιότητα. Είναι σημαντικό να προσέχετε την ποσότητα του αλατιού που καταναλώνετε και να προσπαθείτε να νοστιμίζετε το φαγητό σας με περισσότερα μυρωδικά.

9) Μπορώ να χάσω βάρος κατά την διάρκεια του θηλασμού; (16:37)

Σίγουρα όχι μόνη σας αλλά με την βοήθεια ενός ειδικού! Κατά την διάρκεια του θηλασμού, ό,τι τρώτε εσείς μεταφέρετε στο γάλα που παράγετε. Καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο σημαντικό είναι να τρώτε σωστά, από όλες τις ομάδες τροφίμων και να έχετε πολλά και μικρά γεύματα. Στην φάση του θηλασμού μπορείτε να χάσετε βάρος αλλά με αργό ρυθμό και με ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής.

10) Πως επανακτώνται τα κιλά μετά από ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους; (20:08)

Όταν δεν υπάρχουν προβλήματα υγείας, η απανάκτηση κιλών μετά από ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους συνήθως έχει να κάνει με την επιστροφή στις προηγούμενες διατροφικές συνήθειες. Για να είμαστε ειλικρινείς, ένας παχύσαρκος πάντα θα παλεύει με την παχυσαρκία. Ουσιαστικά, θα προσπαθεί πάντα να αντιστέκεται στις εσφαλμένες διατροφικές συνήθειες που έχουν διαμορφωθεί από την παιδική ή εφηβική ή ακόμη και νεανική του ηλικία. Η παλινδρόμηση μπορεί να συμβεί πολύ εύκολα. Κάτι τέτοιο μπορείτε να το αποτρέψετε ή να το προλάβετε, επισκέπτοντας τον διαιτολόγο σας όταν εσείς θεωρείτε ότι είστε πιο επιρρεπείς.

11) Πως μπορώ να χάσω κιλά σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά τις εγκυμοσύνες μου; (22:55)

Η απώλεια βάρους σε σύντομο χρονικό διάστημα δεν είναι επιθυμητή διότι η απώλεια των περιττών κιλών θα προέλθει κυρίως από την απώλεια μυικής μάζας και όχι λίπους. Το ιδανικό είναι να χάνετε μέχρι 4 κιλά τον μήνα και φυσικά με ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής ώστε να εξασφαλίζετε ότι η μείωση του βάρους σας προέρχεται αποκλειστικά και μόνο από το λίπος σας.

12) Εχω διαβήτη τύπου Ι και κοιλιοκάκη; Μπορώ να χάσω βάρος; (25:08)

Όταν υπάρχουν προβλήματα υγείας που σχετίζονται με την διατροφή όπως είναι η κοιλιοκάκη και ο σακχαρώδης διαβήτης (είτε τύπου Ι είτε τύπου ΙΙ), η μοναδική και σωστή μέθοδος για να χάσει κάποιος βάρος είναι να συμβουλευτεί τον ειδικό, στην συγκεκριμένη περίπτωση τον Διαιτολόγο. Μόνο με ένα εξατομικευμένο πλάνο διατροφής, προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες του, μπορεί να έχει κάποιος το επιθυμητό αποτέλεσμα και όχι μόνο να χάσει βάρος αλλά να αλλάξει τις διατροφικές του συνήθειες και να βελτιώσει την υγεία του.

13) Μου αρέσουν οι τηγανητές πατάτες. Πόσες μπορώ να καταναλώνω; (29:45)

Οι τηγανητές πατάτες είναι οι αγαπημένες μικρών και μεγάλων! Δυστυχώς όμως, όπως όλα τα τηγανισμένα έτσι και οι πατάτες έχουν πολλές θερμίδες λόγω του τρόπου μαγειρέματος. Μπορούμε να τρώμε περισσότερες εάν τις μαγειρέψουμε με ποιο υγιεινό τρόπο, όπως για παράδειγμα να τις ψήσουμε αντί για να τις τηγανίσουμε. Υπάρχουν πολλές συνταγές που μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο για να φτιάξετε πατάτες σαν τηγανητές αλλά στον φούρνο! Δοκιμάστε τες και δεν θα χάσετε!