Live Streaming για τον επαγγελματία υγείας

Ε. Τσάκου «Χρησιμοποιούμε εκπαιδευτικά σουπλά στους πελάτες μας»

17 Μαΐου 2019 || Facebook group medNutrition PRO

Έχει ο πελάτης σας διαβήτη, αυξημένη χοληστερόλη ή θέλετε να εντάξετε πιο εύκολο ένα θρεπτικό πρωινό στη διατροφή του; Σας παρουσιάζουμε ευφάνταστα εκπαιδευτικά σουπλά για αυτόν ακριβώς τον σκοπό!

Τα σουπλά είναι εργαλεία όπου μπορούν να αποτελέσουν ένα εκπαιδευτικό εργαλείο στα χέρια των διαιτολόγων. Τι πληροφορίες μας δίνουν και πως μπορεί να τα αξιοποιήσει ένας διαιτολόγος;

?Τις απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις δίνουν η Εύα Τσάκου, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος και η Βάσια Κωνσταντινίδη, Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc. στο βίντεο που ακολουθεί.

Που βοηθά το σουπλά των μερίδων; [1:25]

Το σουπλά των μερίδων βοηθά στο να ξεκαθαρίσουν όλα αφού δείχνοντάς το, τον βοηθάς να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να καταλάβει τι μέγεθος πρέπει να έχει το πιάτο του με μέγεθος περίπου 25cm, τι μέρος αυτού καταλαμβάνει το πρωτεϊνούχο γεύμα, ο υδατάνθρακας και τι η σαλάτα του.

Επίσης, μας δίνει το βήμα να εξηγήσουμε τι εννοούμε λέγοντας λαχανικά, αν επιθυμούμε τελικά ωμά ή ψητά-βραστά λαχανικά καθώς και ότι η πατάτα ή τα ζυμαρικά δεν ανήκουν στην σαλάτα.

Περιέχει και τις μερίδες απεικονισμένες σε καθημερινά πράγματα που χρησιμοποιούμε άρα αμέσως μπορεί να καταλαβαίνει κάποιος στην πράξη τι εννοούμε. Ακόμη, δίνει την ευκαιρία σε κάποιον να παρομοιάσει το μέγεθος του πιάτου με την παλάμη ή το χέρι του και να τον διευκολύνει σε περίπτωση που βγει έξω για φαγητό τι ποσότητα φαγητού θα καταναλώσει.

Τι πληροφορίες μας δίνει το σουπλά του πρωινού; [11:40]

Έξυπνη ιδέα αυτού του εργαλείου είναι ότι είναι σε μορφή παζλ ώστε να μάθουν οι πελάτες την τριάδα ενός σωστού πρωινού που βοηθάει στον κορεσμό και μπορεί να σε κρατήσει χορτάτο όλη μέρα. Δείχνει λοιπόν τα 3 βήματα για να δομήσει κάποιος  ένα πλήρες πρωινό Το πρώτο είναι να επιλέξει μία πηγή πρωτεΐνης η πρωτεΐνη, το δεύτερο μία πηγή υδατάνθρακα και το τρίτο κάποιο φρούτο ή λαχανικό. Έτσι να τους δώσουμε να καταλάβουν ποια τρόφιμα είναι αυτά που βασίζονται στην πρωτεΐνη και  ποια σε υδατάνθρακα. Τέλος, βοηθά στο να δίνουμε νέες ιδέες για ισορροπημένα πρωινά γεύματα και να απενοχοποιήσουμε τυχόν επιλογές που θεωρούν απαγορευμένες στην δίαιτα καθώς και να δώσουμε εύκολές εναλλακτικές σε κάποιον που βαριέται ξεχνάει ή δεν προλαβαίνει να φάει πρωινό γεύμα.

Που μας βοηθά το σουπλά του διαβήτη; [16:35]

Βοηθά στο να κάνουμε μια αρχή και να βοηθήσουμε το άτομο με διαβήτη να ξεκαθαρίσει τα πράγματα μέσα του και να καταλάβει ότι δεν απαγορεύονται οι υδατάνθρακες αν τρώγονται στην σωστή ποσότητα και τη σωστή στιγμή. Το κέντρο του είναι το διατροφικό κομμάτι όπου και πάλι μπορεί να δει το μέγεθος του πιάτου του και τι μέρος καταλαμβάνει η πρωτεΐνη, ο υδατάνθρακας και τα λαχανικά. Διαθέτει το τετράπτυχο για μια υγιή ζωή και τη σημασία να υπάρχει ένα σύνθετο σνακ το οποίο δεν θα περιέχει μόνο υδατάνθρακες όπου μπορείνα απορυθμίσει το σάκχαρο του αίματος. Τέλος, περιέχει πληροφορίες σχετικά με το πως μπορεί κάποιος να μειώσει το γλυκαιμικό φορτίο.

Τι περιλαμβάνει το σουπλά της χοληστερόλης; [23:53]

Η διαφορά αυτού είναι το ρολόι για να δείξουμε τη σημασία να γίνονται τα γεύματα τακτικά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Περιέχει λύσεις με επιλογές σύνθεσης γευμάτων που μπορούν να ρίξουν την χοληστερόλη καθώς και τρόφιμα που είναι πλούσια σε φυτοστερόλες, συστατικά που βοηθούν στην μείωση της χοληστερόλης. Επίσης ξεκαθαρίζει το τοπίο πόσο συχνά θέλουμε κρέας, όσπρια ώστε να ξέρει το άτομο τι πρέπει να αποφύγει η να μειώσει. Τέλος, επισημαίνει τη σημασία κατανάλωσης νερού καθώς και οδηγίες προς όφελος της υγείας μας.

Τι περιλαμβάνει το σουπλά για το πεπτικό; [30:03]

Μιας και η δυσκοιλιότητα είναι ένα από τα συμπτώματα που συχνά αναφέρονται από τους πελάτες στην αρχή της δίαιτας δημιουργήθηκε το σουπλά με ένα οπτικοποιημένο πιάτο με τρόφιμα που βοηθούν στην μείωση της δυσκοιλιότητας και την συχνότητα που κάποια από αυτά θα μας βοηθήσουν να γίνονται πιο συχνά. Για παράδειγμά ποια φρούτα είναι πλούσια σε σορβιτόλη, ένα συστατικό με υπακτική δράση που βοηθά στις κενώσεις ή ποια φρούτα είναι πλούσια σε προβιοτικά συστατικό που βοηθά και αυτό στην δυσκοιλιότητα. Τέλος, επισημαίνει και την σημασία της άσκησης στην αντιμετώπιση αυτής.

Πως μπορούμε να αξιοποιήσουμε όλα τα σουπλά; [38:35]

Πέρα από την πλαστικοποίηση όπου μπορούμε να δείξουμε στον πελάτη μπορούμε επίσης να τα βάλουμε σε κάδρα ώστε να τα δούνε και να δώσει το έναυσμα για παραπάνω συζήτηση ή να τα αφήσουμε στην αίθουσα αναμονής. Επίσης, μπορούμε να τα χρησιμοποιήσει κάποιος σε ομιλίες ή workshop και να τα μοιράσει στον κόσμο ή να τα χρησιμοποιήσει ο διαιτολόγος στην πρώτη επαφή με κάποιον γιατρό που πρόκειται να συνεργαστεί έτσι ώστε να έχουν μία καλύτερη επικοινωνία.