Πρόσληψη βιταμινών από συμπληρώματα διατροφής και ενισχυμένες τροφές σε παιδιά και εφήβους στη Γερμανία: αποτελέσματα της Dortmund Nutritional and Anthropometric Longitudinally Designed Study (DONALD)
Η συχνή κατανάλωση διατροφικών συμπληρωμάτων είναι συνήθης πρακτική τόσο σε ενηλίκους όσο και σε παιδιά και εφήβους. Η μελέτη αναφέρεται στην πρόσληψη βιταμινών από διατροφικά συμπληρώματα λαμβάνοντας υπ΄ όψη την πρόσληψή τους από ενισχυμένες και κοινές τροφές. Στα πλαίσια της μελέτης DONALD αξιολογήθηκαν 5990 τριήμερες καταγραφές διαιτολογίου από 931 παιδιά και εφήβους (452 αγόρια και 479 κορίτσια) ηλικίας 2-18 χρόνων, στο διάστημα 1986-2003.
Ταυτοποιήθηκαν 133 διαφορετικά συμπληρώματα που περιείχαν βιταμίνες σε 451 (7.5%) καταγραφές. Υπερτερούσαν ελαφρά τα αγόρια (8%) έναντι των κοριτσιών (7.1%) ως προς τη χρήση συμπληρωμάτων, που ήταν η μέγιστη σε ηλικίες 15-18 χρόνων. Για τις περισσότερες (10 από 13) βιταμίνες, συγκεκριμένα βιταμίνη Α, Ε, Κ, Β6, Β12, C, θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη και βιοτίνη, η πρόσληψη από κοινές ή ενισχυμένες τροφές έφθανε ή ξεπερνούσε το 80% των συνιστώμενων ημερήσιων αναγκών σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Στην περίπτωση του φυλικού και του παντοθενικού οξέος, η πρόσληψη από συμπληρώματα ήταν αναγκαία για να επιτευχθεί τουλάχιστον το 80% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης για τις μισές από τις ηλικιακές ομάδες, ιδιαίτερα στα κορίτσια. Συμπληρώματα με βιταμίνη D βοηθούσαν σημαντικά στην αύξηση της πρόσληψής της, αλλά δεν κατάφερναν να φθάσουν στο 80% της συνιστώμενης σχεδόν σε όλες τις ηλικίες. Η πρόσληψη βιταμίνης Α και φυλικού συχνά ξεπερνούσε το αποδεκτό ανώτερο όριο σε όλο το φάσμα των ηλικιών και, περισσότερο, σε ποσοστό 32% και 13% αντίστοιχα, στα παιδιά ηλικίας 2-3 χρόνων. Η πρόσληψη βιταμίνης D, Ε και C ξεπερνούσε το αποδεκτό ανώτερο όριο σε ποσοστό <7% των παιδιών μεμονωμένων ηλικιακών ομάδων.
Για τις άλλες βιταμίνες δεν διαπιστώθηκε υπέρβαση των ανώτερων ορίων. Η γενικευμένη διαθεσιμότητα διατροφικών συμπληρωμάτων θα μπορούσε να θεωρηθεί ένδειξη ότι ακόμη και υγιή παιδιά και έφηβοι αποκομίζουν ωφέλεια από τη χρήση τους. Είναι, όμως, δύσκολο να εκτιμηθεί αν είναι μεγαλύτερο το όφελος ή οι κίνδυνοι για τους καταναλωτές από την χωρίς περιορισμούς χρήση διατροφικών συμπληρωμάτων, έτσι όπως διατίθενται ευρέως στην αγορά σήμερα.
-
Βιβλιογραφία
- Research Institute of Child Nutrition, Dortmund and Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universitat, Bonn, Germany
- J Nutr 2006; 136(5): 1329-33
Nestle Fitness
«Φέτος το καλοκαίρι, τα αγαπημένα σου δημητριακά ολικής αλέσεως FITNESS® της Nestlé®, αποτελούν τον απόλυτο σου σύμμαχο για μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή και σε βοηθούν να ανανεωθείς και να κλέψεις τις εντυπώσεις στην παραλία!
Μέσα από τα απλά και καθημερινά tips και τις έξυπνες συμβουλές, που θα βρεις στα ειδικά πακέτα FITNESS®, ανέκτησε την αυτοπεποίθηση που χρειάζεσαι για το καλοκαίρι και χωρίς στερήσεις απόκτησε εύκολα μια υπέροχη καλοκαιρινή εμφάνιση!»
Τα δμητριακά FITNESS® είναι και στο facebook!

ΔΜΣ
Μέγεθος Μερίδων
Λεξικό υγείας
Φρουτοκρυπτόλεξο
Διατροφοσταυρόλεξο 
















