Συστάσεις Διατροφής

Πώς θα πετύχω όλους τους στόχους στη διατροφή μου;

19 Δεκεμβρίου 2017
2217 Προβολές
3 λεπτά να διαβαστεί
petyxe olous tous stoxous ths diatrofhs sou

Photo source: www.bigstockphoto.com

Έχοντας μιλήσει και στο άρθρο «Πώς θα πετύχετε τους στόχους στη διατροφή σας;» για τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχουν οι στόχοι που θέτουμε, είναι εξίσου σημαντικός και ο τρόπος που θα τους διαχειριστούμε! Πάμε να δούμε λοιπόν, με ποιους τρόπους θα πετύχετε όλους τους διατροφικούς στόχους που έχετε θέσει;

Δεν είναι όλα Άσπρο - Μαύρο

Το να πετύχετε όλους τους στόχους με την πρώτη σας απόπειρα δεν είναι εφικτό και αυτό είναι αναμενόμενο

Το να αλλάξετε τον τρόπο ζωής μέσα σε μια εβδομάδα και να το διατηρήσετε, είναι πολύ δύσκολο, γι΄ αυτό και ο πραγματικός στόχος είναι η συνεχιζόμενη βελτιστοποίηση του σκορ που πιάνετε.


Κατεβάστε επίσηςΒάλε στόχους στη διατροφή σου και μάθε πως θα τους πετύχεις [ΔΩΡΕΑΝ TOOL]


Όταν αναφέρομαι σε σκορ στο «tool στόχων», εννοώ τα κουτιά που έχετε συμπληρώσει. Για παράδειγμα το να υιοθετήσετε το στόχο «τα λαχανικά που καταναλώνετε να είναι 6 μερίδες καθημερινά», τη στιγμή που μπορεί να μην υπήρχαν στη διατροφή σας, προϋποθέτει να κάνετε σταδιακά βήματα, τρώγοντας μια σαλάτα στο μεσημεριανό σας και σιγά σιγά να την προσθέσετε και στο βραδινό σας, αλλά ακόμη και μέσα στο μαγείρεμα του ίδιου του φαγητού, για παράδειγμα κοτόπουλο με λαχανικά.

Δείτε μερικές Ιδέες συνταγών στο ακόλουθο link: https://www.mednutrition.gr/portal/syntages/kotopoulo

Η καθημερινότητα σας απομακρύνει από το στόχο σας

Αυτό που έχω διαπιστώσει μέσα από τη διαιτολογική μου πράξη, είναι ότι ενώ στο ξεκίνημα μιας προσπάθειας υπάρχει μεγάλη όρεξη και διάθεση να εφαρμοστεί το πλάνο διατροφής, όσο περνάει ο καιρός, η καθημερινότητα λειτουργεί αποπροσανατολιστικά. Όταν αναφέρομαι στην καθημερινότητα εννοώ την εργασία, τους φίλους, την οικογένεια και τους υπόλοιπους στόχους που τρέχουν παράλληλα, για παράδειγμα πανελλήνιες εξετάσεις, ανέλιξη στην εργασία, ακόμη και η διακοπή καπνίσματος κ.α. Είναι σημαντικό να βάλετε προτεραιότητες στους στόχους σας, αποφεύγοντας να αναλάβετε περισσότερα βάρη, από αυτά που μπορείτε να διαχειριστείτε. Αν για παράδειγμα εργάζεστε 12 ώρες καθημερινά, είναι δυσκολότερο (όχι ανέφικτο) το μαγείρεμα που μπορεί να γίνεται το Σαββατοκύριακο (για να καταναλώνεται στις καθημερινές) και η άσκηση που μπορεί να είναι το πήγαινε-έλα στην εργασία.

Θέλετε γρήγορα αποτελέσματα

Η γρήγορη απώλεια βάρους είναι θεμιτή για τους περισσότερους που επιδιώκουν τη μείωση. Πολλές φορές ακούω «ας χάσω τα κιλά γρήγορα και μετά θα ακολουθήσω αυτά που θα μου πεις». Ωστόσο, αυτός ο δρόμος προς την Ιθάκη είναι που θα σας οδηγήσει στο να γνωρίσετε και το δρόμο της διατήρησης του ιδανικού σας βάρους. Και πάντα να θυμάστε ότι γρήγορη απώλεια βάρους σημαίνει γρήγορη επαναπρόσληψη τους (ίσως και περισσότερα), αλλά και περισσότερη απώλεια μυϊκού ιστού (αδυνατίζοντας και το μεταβολικό σας ιστό).

Ακολουθήστε τους στόχους που έχει το «tool στόχων» όχι με κριτήριο επιτυχίας ή αποτυχίας τη γρήγορη απώλεια βάρους επάνω στη ζυγαριά σας

Δεν είναι βίβλος η δίαιτα

Ένα εξ΄ ίσου σημαντικό σφάλμα που πολλές φορές διαπιστώνω, είναι η υπερβολική προσήλωση του ατόμου που ακολουθεί τη δίαιτα σε ότι αναγράφει η δίαιτα πχ 120g ψητό κοτόπουλο, παραπάνω. Θα αναρωτιέστε, τελικά να ακολουθούμε πιστά το πλάνο της δίαιτας ή όχι. Η απάντηση είναι απλή, η δίαιτα που λαμβάνεται είναι σχεδιασμένη πάνω στις διατροφικές σας συνήθειες και αποστροφές, βάσει των ανθρωπομετρικών σας στοιχείων, φύλου, ηλικίας και ιατρικού σας ιστορικού, παίρνοντας υπόψη την καθημερινότητα σας. Ωστόσο, η φιλοσοφία της περιλαμβάνει στόχους, με σκοπό να σας εκπαιδεύσει. Αν εσείς ακολουθήσετε τις ποσότητες της δίαιτας, αλλά δεν μπείτε στη διαδικασία κατανόησης της φιλοσοφίας της, μειώνεται τις πιθανότητες διατήρησης του αποτελέσματος της απώλειας.

Tο «tool των στόχων» είναι ένα πολύ καλό προστάδιο για κάποιον πριν ξεκινήσει εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής με πτυχιούχο διαιτολόγο, αλλά και ένα δυνατό εργαλείο για να βοηθήσει κάποιον/α να διατηρήσει το βάρος του

Υιοθετήστε το φυσιολογικό τρόπο διατροφής

Ο φυσιολογικός τρόπος διατροφής ουσιαστικά σημαίνει τέσσερεις (4) σημαντικές υπενθυμίσεις που είναι καλό να έχετε καθημερινά!

  1. Υιοθετήστε την ελευθερία στη διατροφή σας, αλλά με δομή και όρια, που σημαίνει οργάνωση!
  2. Ότι καταναλώνετε, να είναι στη μερίδα του. Ακόμη και μια υγιεινή επιλογή, θα πω ένας χυμός, αν υπερκαταναλωθει μπορεί να σας παρέχει πολλές θερμίδες.
  3. Πιο συχνά να καταναλώνετε θρεπτικά τρόφιμα, δηλαδή καθημερινά 3-4 φρούτα, 1 φορά την εβδομάδα ένα γλυκό. Τη θέλει ο οργανισμός τη γλυκιά γεύση, είναι στο DNA του, εμείς επιλέγουμε την πηγή της.
  4. Στη διατροφή πρέπει να υπάρχει γεύση. Δεν είναι χάπι ή σιρόπι τα τρόφιμα,. Είναι σημαντικό να απολαμβάνουμε το φαγητό μας, αξιοποιώντας πετυχημένες συνταγές, με χρήση μπαχαρικών κ.α. Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο θα είναι μία προσπάθεια μείωσης του βάρους αλλά και διατήρησής του.

Η φιλοσοφία του διατροφικού εργαλείου, για να καταγράφετε τους στόχους σας, εμπεριέχει την υιοθέτηση αυτών των 4 διατροφικών υπενθυμίσεων.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω, αποφύγετε την αναβλητικότητα και τη λογική του άσπρου-μαύρου, αντιμετωπίστε την καθημερινότητα, έχετε στρατηγική στις επιλογές ας και υιοθετήστε το φυσιολογικό τρόπο διατροφής. Ακολουθώντας όλα τα παραπάνω must στην προσπάθεια σας, έχετε βάλει τις βάσεις για να πετύχετε τους στόχους σας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Patrick, K., Marshall, S.J., Davila, E.P., Kolodziejczyk, J.K., Fowler, J.H., Calfas, K.J., Huang, J.S., Rock, C.L., Griswold, W.G., Gupta, A. and Merchant, G., 2014. Design and implementation of a randomized controlled social and mobile weight loss trial for young adults (project SMART). Contemporary clinical trials, 37(1), pp.10-18.