743
Συστάσεις Διατροφής

Από τη νηστεία στην κρεοφαγία λίγες εβδομάδες πριν το καλοκαίρι

Από τη νηστεία στην κρεοφαγία λίγες εβδομάδες πριν το καλοκαίρι

Photo source: www.bigstockphoto.com

Είτε νηστέψατε 1 εβδομάδα είτε 40 ημέρες, η μετάβαση στην κρεοφαγία μπορεί να δυσκολέψει τη λειτουργία του σώματος, και ειδικά όταν γίνεται απότομα και με υπερβολή, όπως το βράδυ του Μ. Σαββάτου και την Κυριακή του Πάσχα.

Το πιο σύνηθες είναι οι γαστρεντερικές διαταραχές που συχνά συνοδεύουν τη μεγάλη κατανάλωση κρέατος και ειδικά λιπαρού κρέατος όπως είναι το αρνί και τα εντόσθια. Αυτές μπορούν να αποφευχθούν όταν δεν γίνεται υπερβολή στην κατανάλωση, ενώ η μαγειρίτσα είναι καλή επιλογή για μεταβατικό γεύμα από τη νηστεία στην κρεοφαγία, όταν φυσικά περιοριστούμε σε μία μερίδα.

Από την άλλη, για να μην έχουμε τα αντίθετα συμπτώματα, δυσκοιλιότητα δηλαδή, καλό είναι να μην ξεχάσουμε τη σαλάτα και τα φρούτα τις ημέρες αυτές της κρεοφαγίας. Ακόμα, άτομα με προβλήματα πέψης, όπως ευαίσθητο στομάχι ή ΓΟΠΝ, θα πρέπει να αποφύγουν την κατανάλωση μεγάλου όγκου τροφής, αλλά και μεγάλης ποσότητας λίπους και αλκοόλ.

Φυσικά, η υπερβολή των ημερών του Πάσχα μπορεί να επιφέρει και σημαντικότερους κινδύνους από τις απλές γαστρεντερικές διαταραχές, ειδικά σε άτομα με προδιαθεσικούς παράγοντες, όπως καρδιαγγειακά, ΣΔ και αυξημένο ουρικό οξύ. Δεν είναι τυχαίο ότι οι εισαγωγές στα νοσοκομεία αυξάνονται πολύ τις ημέρες αυτές. Αν ανήκετε σε κάποια από αυτές τις ομάδες, προσέξτε τη μερίδα σας στο κρέας, την πρόσληψη αλατιού, την κατανάλωση αλκοόλ αλλά και το τσιμπολόγημα εορταστικών γλυκών, όπως κουλούρια και τσουρέκια.

Αν το παρακάνατε την περίοδο του Πάσχα, μην σας πιάνει πανικός. 2-3 “κακές” διατροφικά ημέρες δεν αναιρούν τις συνήθειες του υπόλοιπου χρόνου. Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει όταν μιλάμε για 2-3 “κακές” διατροφικά εβδομάδες!
Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να γυρίσετε γρήγορα στις παλιές σας συνήθειες εντάσσοντας τα περισσευούμενα φαγητά και γλυκά στο καθημερινό σας διαιτολόγιο.

Για παράδειγμα, καταναλώστε μία φέτα τσουρέκι ή 2 κουλουράκια αντί για το συνηθισμένο σας πρωινό, ενώ αποφύγετε να τσιμπολογάτε από αυτά καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας. Εκμεταλλευτείτε ότι έχετε έτοιμα βραστά αυγά και αξιοποιήστε τα καταναλώνοντάς τα ως πρωινό ή σε μία σαλάτα για ελαφρύ βραδινό. Ως προς το κρέας, μπορείτε να το χωρίσετε σε μερίδες και να το φάτε ως κυρίως κάποια άλλη ημέρα της εβδομάδας.

Αν σας έχουν μείνει πολύ μεγάλες ποσότητες γλυκών και φαγητών, προσπαθήστε του χρόνου, ή σε κάποια άλλη γιορτή, να μην υπερβάλετε τόσο στο μαγείρεμα ή στην αγορά γλυκών για να μην σας περισσέψουν και τόσα τρόφιμα.

Ταυτόχρονα, επιστρέψτε στη Φυσική σας Δραστηριότητα και μην το αφήνετε από Δευτέρα, είτε αυτό είναι γυμναστήριο, είτε περπάτημα, είτε οποιαδήποτε ασχολία σας ευχαριστεί.

Και επειδή ο Μάιος είναι ήδη εδώ και το καλοκαίρι πλησιάζει, πολλούς από εμάς μας πιάνει το άγχος της παραλίας.

Αν στόχος σας είναι η απώλεια κάποιων κιλών, θέστε πρώτα από όλα ρεαλιστικούς στόχους. Αποφύγετε δίαιτες που υπόσχονται πολύ γρήγορη απώλεια βάρους, περισσότερο από ½-1 κιλό ανά εβδομάδα και διατροφές που αποκλείουν ολόκληρες ομάδες τροφίμων.

Βρείτε το διατροφικό πλάνο αυτό που εξυπηρετεί τις δικές ανάγκες, ωράρια και τρόπο ζωής μην ξεχνώντας βέβαια την άσκηση.

Κανάλι: ΑΝΤ1 Εκπομπή: ΑΝΤ1 News

×
×