Συστάσεις Διατροφής

Χριστουγεννιάτικες διατροφικές συμβουλές

22 Δεκεμβρίου 2011
1 λεπτό να διαβαστεί

 

Όταν ακούμε "Χριστούγεννα" μας έρχονται κατ' ευθείαν στο μυαλό, ευχάριστες στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα, φίλους, οικογενειακά τραπέζια, νόστιμα φαγητά και φυσικά κουραμπιέδες και μελομακάρονα! Λογικό άλλωστε, είναι μια ευχάριστη περίοδος διακοπών που αφήνουμε τον εαυτό μας ελέυθερο! Τι μπορούμε να κάνουμε όμως για να μη σκεφτόμαστε τα κιλά που ακολουθούν αυτή την ευχάριστη περίοδο; Για το θέμα αυτό μιλήσαμε με την Πωλυρήνα Στάϊκου στον Easy 97.2.

Το μόνο που δε χρειάζεται να κάνουμε στις γιορτές είναι να στερηθούμε τις αγαπημένες μας γεύσεις! Αυτό που μας βοηθάει όμως είναι να ελέγχουμε τη μερίδα μας και να τρώμε συχνά γεύματα μέσα στη μέρα. Για να μπορούμε να ελέγξουμε τι θα φάμε οδηγός είναι το πιάτο μας. Γεμίζουμε το μισο πιάτο με σαλάτα, το ένα τέταρτο του πιάτου με υδατάνθρακες (ρύζι, μακαρόνια, ψωμί) και το ένα τέταρτο του πιάτου μας που μένει με πρωτεϊνες (κρέας,τυρι) έτσι δε στερούμαστε τίποτα απο το γιορτινό τραπέζι και χορταίνουμε χωρίς να αισθανόμαστε βάρος στο στομάχι μας.

Η τακτική που ακολουθεί αρκετός κόσμος να μην τρώει όλη μέρα για να είναι πιο ελεύθερος θερμιδικά στο τραπέζι, έχει ως αποτέλεσμα να φτάνετε την ώρα του γεύματος πολύ πεινασμένοι και τελικά να καταναλώνετε πολύ περισσότερες θερμίδες κάνοντας κακές διατροφικές επιλογές. Ομοίως κάποιοι αποφασίζουν να «τιμωρήσουν» τον εαυτό τους για το γιορτινό τραπέζι και να μη φάνε τίποτα την επόμενη μέρα ή να φάνε ένα γιαουρτάκι. Αυτή η μεγάλη θερμιδική διαφορά είναι ένα σοκ για τον οργανισμό μας, άλλωστε δεν έχετε να τιμωρήσετε τον εαυτό σας για κάτι.

Όσον αφορά το αλκοόλ, καλό είναι να μην παίρνει τη θέση του νερού και να καταναλώνουμε 1-2 ποτηράκια. Ξεδιψάστε με νερό και αφήστε το ποτό να σας συνοδέψει γευστικά με μέτρο.

Οι κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα έχουν σχεδόν τις ίδιες θερμίδες, οι διαφορά είναι ότι τα μελομακάρονα έχουν πιο πολλά θρεπτικά συστατικά, άλλωστε στα πλαίσια μια ισορρόπημένης διατροφής επιτρέπεται και ένα γλυκάκι, με μέτρο πάντα!

  • Πάρης Παπαχρήστος
    Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.