Συστάσεις Διατροφής

Τσάι, το κοκτέιλ της γυναικείας (και όχι μόνον) ομορφιάς

30 Απριλίου 2011
2 λεπτά να διαβαστεί
gynaika pinei tsai

Photo source: www.bigstockphoto.com

Εδώ και 4700 χρόνια, το τσάι απασχολεί πολλούς επιστήμονες για να ανακαλύψουν όλα τα οφέλη του. Το τσάι αρχικά καλλιεργήθηκε στην Κίνα ως θεραπευτικό φυτό, Camellia sinensis, που φτιάχνετε το λευκό, μαύρο και πράσινο τσάι.
Το τσάι περιέχει κατεχίνες, είδος φλαβονοειδών (αντιοξειδωτικές ουσίες), που έχουν πολλές θετικές ιδιότητες για τον οργανισμό. Το πράσινο και λευκό τσάι έχουν περισσότερες κατεχίνες από το μαύρο τσάι. Αξιοσημείωτο είναι ότι, οι κατεχίνες στο πράσινο τσάι έχουν βρεθεί να έχουν αντιβακτηριδιακή δράση.

Τα οφέλη του τσαγιού είναι πάρα πολλά:

  • Προστατεύει τον οργανισμό από διάφορες μορφές καρκίνου: Έρευνες έδειξαν ότι κατανάλωση 3 φλιτζανιών πράσινου ή λευκού τσαγιού τη μέρα μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου των πνευμόνων, του εντέρου, του προστάτη και του μαστού. Ενδιαφέρον προκάλεσε μια έρευνα που αναφέρει ότι τοπικές επαλείψεις πράσινου τσαγιού στο δέρμα μπορεί να μειώσει τη γήρανση του δέρματος και τις πιθανότητες εμφάνισης καρκίνου του δέρματος.
  • Αυξάνει τον μεταβολισμό: Το πράσινο τσάι προκαλεί θερμογένεση (αύξηση της ενέργειας που χρειαζόμαστε). Έρευνες έδειξαν ότι 3-4 φλιτζάνια πράσινο τσάι μπορεί να αυξήσει τον μεταβολισμό κατά 4% για 24 ώρες και επίσης αυξάνει την οξείδωση του λίπους στον οργανισμό.
  • Έχει αντιγηραντικές ιδιότητες: Μέσα από έρευνες έχει αποδειχτεί ότι οι κατεχίνες που βρίσκονται στο τσάι μαζί με συστηματική άσκηση, προστατεύουν το DNA καθυστερώντας έτσι τη γήρανση του οργανισμού.
  • Ηρεμεί και κρατά το μυαλό σε εγρήγορση: Το αμινοξύ θεανίνη, που βρίσκεται κυρίως στο πράσινο τσάι, επηρεάζει θετικά τα κύτταρα του εγκεφάλου και κρατά το μυαλό σε εγρήγορση αλλά και σε πιο ήρεμη κατάσταση.
  • Ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα: Έρευνα έχει δείξει ότι άτομα που κατανάλωναν 600ml τσάι ημερησίως, παρήγαγαν πιο μακριές αλυσίδες αντιβακτηριδιακής πρωτεΐνης, έτσι ενίσχυε την άμυνα του οργανισμού στην καταπολέμηση διάφορων λοιμώξεων.
  • Μειώνει τις πιθανότητες για νοητική δυσλειτουργία: Έρευνες έδειξαν ότι ηλικιωμένοι που κατανάλωναν τουλάχιστον 2 φλιτζάνια τσάι ημερησίως, είχαν 50% λιγότερες πιθανότητες μείωσης της νοητικής τους λειτουργίας. Ενώ, άτομα που κατανάλωναν 2 φλιτζάνια καφέ ημερησίως, δεν είχαν καμιά βελτίωση στη νοητική λειτουργία.
  • Μείωση της κορτιζόλης (ορμόνης του στρες): Έρευνα έδειξε ότι άτομα που κατανάλωναν 4 φλιτζάνια μαύρο τσάι καθημερινά για 6 βδομάδες, είχαν 20% λιγότερη κορτιζόλη μετά από κάποιο έντονο επεισόδιο, από άτομα που δεν κατανάλωναν τσάι.
  • Βοηθά στις λοιμώξεις του εντέρου: Οι πολυφαινόλες στο πράσινο τσάι βοηθούν στην καταπολέμηση των λοιμώξεων του εντέρου.
  • Βοηθά στη κακοσμία του στόματος: Οι πολυφαινόλες στο τσάι καταπολεμούν τα βακτήρια της στοματικής κοιλότητας, καταπολεμώντας έτσι την κακοσμία του στόματος.
  • Μειώνει τις πιθανότητες για νόσο του Πάρκινσον: 1 φλιτζάνι πράσινο τσάι περιέχει περίπου 15-50mg καφεΐνης. Η κατανάλωση καφεΐνης μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης της νόσου Πάρκινσον, ενισχύει τις αθλητικές αποδώσεις και βοηθά στη μείωση των πονοκεφάλων.
  • Βοηθά στις βακτηριακές λοιμώξεις και στους μύκητες: Το άσπρο τσάι βοηθά στη θεραπεία των βακτηριακών λοιμώξεων, όπως σταφυλόκοκκο, στρεπτόκοκκο, και πνευμονίας. Επίσης, το άσπρο τσάι βρέθηκε να βοηθά στην καταπολέμηση διάφορων ειδών μυκήτων.
  • Μειώνει τις πιθανότητες για εγκεφαλικά επεισόδια: Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι η κατανάλωση 3 ή περισσότερων φλιτζανιών πράσινου ή μαύρου τσαγιού, μπορούν να μειώσουν τις πιθανότητες για εγκεφαλικά επεισόδια μέχρι και 21%.
  • Μειώνει τις πιθανότητες για καρδιαγγειακά επεισόδια: Έρευνες έδειξαν ότι κατανάλωση ενός φλιτζανιού μαύρου τσαγιού ημερησίως μειώνει τις πιθανότητες για καρδιαγγειακά επεισόδια. Το μαύρο τσάι βελτιώνει τη φυσική κατάσταση των αρτηριών, αφού μειώνει την αρτηριακή πίεση και τη σκληρότητα/ δυσκαμψία των αρτηριών. Επίσης, μια άλλη έρευνα έδειξε ότι κατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της «κακής» χοληστερόλης (LDL). Αξιοσημείωτο είναι ότι άτομα που κατανάλωναν 2-3 φλιτζάνια πράσινο τσάι ημερησίως είχαν σημαντική μείωση στην περίμετρο μέσης.
  • Μειώνει τα συμπτώματα κονδυλωμάτων στη περιοχή των γενετικών οργάνων: Σε έρευνα, άτομα με κονδυλώματα στη περιοχή των γενετικών οργάνων, τοποθετούσαν πράσινο τσάι τοπικά πάνω στα κονδυλώματα. Μετά από 4 μήνες, το 50% των ατόμων θεραπεύτηκαν εντελώς και το 78% των ατόμων αυτών είδαν τεράστια βελτίωση.
  • Έχει αντικαταθλιπτικές ιδιότητες: Έρευνα απέδειξε ότι ενήλικες που κατανάλωναν 1-2 φλιτζάνια πράσινο τσάι τη μέρα είχαν λιγότερες πιθανότητες να πάθουν οποιασδήποτε μορφής κατάθλιψης από άτομα που δεν κατανάλωναν τσάι.

Μετά από όλες αυτές τις έρευνες που απέδειξαν ότι το τσάι μπορεί να βοηθήσει και να προστατέψει σε μεγάλο βαθμό τον οργανισμό, είναι κρίμα να μην καταναλώνουμε συστηματικά 2-3 φλιτζάνια τσάι τη μέρα. Δεδομένου ότι πλήθος των ευεργετικών του ιδιοτήτων οφείλεται στις πολυφαινόλες, και κυρίως στις κατεχίνες, μπορείτε να αναζητήσετε είδη τσαγιού με αυξημένη περιεκτικότητα σε αυτές. Τέλος, το τσάι αποτελεί ένα ιδιαίτερα ευχάριστο ρόφημα, που μπορεί συνήθως να καταναλώνεται ζεστό αλλά μπορεί να καταναλωθεί εξίσου ευχάριστα και κρύο.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Wikipedia. Health effects of tea. [Internet] 2011.(Updated Jan 2011, Cited May 2011). Available from: http://en.wikipedia.org/wiki/Health_effects_of_tea#cite_note-pmid10584049-32

Wikipedia. Flavan-3-ol. [Internet] 2011.(Updated Jan 2011, Cited May 2011). Available from: http://en.wikipedia.org/wiki/Flavan-3-ol

Hakim IA et al. Which tea is healthiest. Cancer Epidem Bio & Prev. [Internet] 2009. (Cited May 2011). Available from: http://www.wondersoftea.com/2009/01/which-tea-is-healthiest.html

"Caffeine and Tea Information" [Internet]. Stash Tea. 2009 (Cited May 2011). Available from: http://www.stashtea.com/caffeine+and+tea+information.aspx

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.