743
Συστάσεις Διατροφής

Γιατί είναι σημαντικό να πίνουμε νερό;

09 Ιανουαρίου 2016
της Παρασκευής Δημητρά
gynaika se gymnasthrio pou krata mpoukali me nero

Photo source: www.shutterstock.com

Το νερό αποτελεί βασικό στοιχείο της ζωής. Τα 2/3 του σώματός μας αποτελούνται από νερό, καθώς είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του. Ένας ενήλικας χρειάζεται καθημερινά περίπου 35-40 gr νερό ανά κιλό βάρους, περίπου δηλαδή 2,5 lt τη μέρα. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι μπορούμε τη μισή από αυτήν την ποσότητά να την προσλάβουμε από τις τροφές.

Το νερό μεταφέρει στους ιστούς τα θρεπτικά συστατικά που παίρνουμε από τα τρόφιμα και απομακρύνει τις άχρηστες ουσίες και τις τοξίνες. Μας βοηθά ακόμη στην πέψη της τροφής και συντελεί στη διατήρηση της φυσιολογικής θερμοκρασίας του σώματος.

Όταν πίνουμε άφθονο νερό, η επιδερμίδα μας διατηρεί την ελαστικότητά της και είναι πάντα ενυδατωμένη. Προλαβαίνουμε έτσι την αφυδάτωση, η οποία μπορεί να μας προκαλέσει κούραση, αδυναμία συγκέντρωσης και πονοκέφαλο, ενώ κρατάμε τον μεταβολισμό μας σε σταθερό ρυθμό.

Η σημασία του νερού για τον οργανισμό μπορεί να γίνει αντιληπτή, αν σκεφτούμε ότι ο άνθρωπος χωρίς τροφή μπορεί να ζήσει για αρκετές εβδομάδες, ενώ χωρίς νερό δεν ζει πάνω από 10 ημέρες. Ένα παιδί δεν ζει χωρίς νερό για περισσότερες από 5 μέρες.

Ο μηχανισμός της δίψας ενεργοποιείται στον οργανισμό, όταν το συνολικό νερό στο σώμα μας μειώνεται κατά 1%. Αυτό σημαίνει ότι όταν διψάμε έχουμε ήδη υποστεί μια ελαφριά μορφή αφυδάτωσης. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να πίνουμε νερό ακόμη κι όταν δε διψάμε, για να καλύπτουμε τις ημερήσιες ανάγκες του οργανισμού μας.

Αν γυμνάζεστε, πρέπει να πίνετε πολύ νερό κατά τη διάρκεια της άσκησης και μετά από αυτήν, για να αποφύγετε την κούραση και τις... κράμπες. Ακόμη και μικρές απώλειες νερού είναι ικανές να μειώσουν την απόδοση και προκαλούν γρηγορότερα το αίσθημα της κόπωσης.

Συμπερασματικά, το νερό συντελεί στη διατήρηση της υγεία μας, στην καλή φυσική μας κατάσταση, στην ευεξία, ακόμη και στην εμφάνισή μας. Πόσο νερό όμως πρέπει να πίνουμε την ημέρα;

Μάθετε περισσότερα για το νερό κάνοντας το κουίζ που ακολουθεί!

error messagebox
00:00

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Elizabeth A. Dennis et al, Water Consumption Increases Weight Loss During a Hypocaloric Diet Intervention in Middle-aged and Older adults, Obesity (Silver Spring). 2010 February; 18(2): 300–307.

Elizabeth A. Dennis et al, Water Consumption Increases Weight Loss During a Hypocaloric Diet Intervention in Middle-aged and Older adults, Obesity (Silver Spring). 2010 February; 18(2): 300–307.

Grandjean AC, et al. (2000). The effect of caffeinated, non-caffeinated, caloric, and non-caloric beverages on hydration. Journal of the American College of Nutrition, 19(5): 591–600.

  • Παρασκευή Δημητρά Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
×
×