743
Συστάσεις Διατροφής

Η διατροφή μας μετά τις καλοκαιρινές διακοπές

28 Αυγούστου 2016
Η διατροφή μας μετά τις καλοκαιρινές διακοπές

Photo source: www.shutterstock.com

Στο πλαίσιο της χαλάρωσης των καλοκαιρινών μας διακοπών, πολύ συχνά καταφεύγουμε σε ανεξέλεγκτη κατανάλωση τροφίμων. Όλη η πίεση του χειμώνα και η ακολούθηση ενός διατροφικού μοτίβου με «παρωπίδες», πολλές φορές μας κουράζει και μας κάνει να ξεφεύγουμε θερμιδικά κατά τις ώρες χαλάρωσής μας σε μια παραλία. Τι συμβαίνει όμως όταν επιστρέφουμε; Πόσο πιο ψυχοφθόρα είναι η αντιμετώπιση των περιττών κιλών μερικών ημερών χαλάρωσης; Ως καλεσμένος στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΑΝΤ1 97,2 Fm, μίλησα για τα προσεγμένα βήματα που πρέπει να κάνουμε, όσον αφορά στη διατροφή μας, όταν επιστρέψουμε από τις διακοπές μας.

Κατ' αρχήν εξήγησα στη δημοσιογράφο πως τα κιλά που προσλαμβάνει κάποιος στις διακοπές είναι αποτέλεσμα πολλών παραμέτρων. Πιο συγκεκριμένα, αν κάποιος είχε αυξημένη φυσική δραστηριότητα πριν από το καλοκαίρι, θα πάρει λιγότερα ή ίσως και καθόλου κιλά σε σχέση με κάποιον που είχε καθιστική ζωή. Ακόμη όμως και αν δεν είναι το «φόρτε» σας η άσκηση, προσπαθήστε να εντάξετε στην καθημερινότητά σας 30'-45' γρήγορο περπάτημα. Αυτό θα αποτελέσει καλό σύμμαχο στη γρηγορότερη απώλεια των περιττών κιλών.

Το μεγαλύτερο σφάλμα στο οποίο καταφεύγουν κυρίως οι γυναίκες, είναι ότι ξεκινούν κάποια εξαντλητική δίαιτα. Ένα τέτοιο διατροφικό μοτίβο οδηγεί σε μια απότομη «εικονική» απώλεια βάρους, μιας και τα απωλεσθέντα κιλά είναι υγρά και μυϊκή μάζα και όχι λίπος. Αντίθετα, με μια σωστή, ισορροπημένη δίαιτα θα πετύχετε απώλεια λίπους (περίπου το 70% της απώλειας). Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) συστήνεο 1-2% απώλεια του σωματικού βάρους ανά εβδομάδα, κάτι βέβεια στο οποίο δεν υπακούει μια δίαιτα express.

Θέλησα να κλείσω τη συζήτηση με το «τρίπτυχο της σωστής δίαιτας»: κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε νερό (φρούτων, λαχανικών), πολλών φυτικών ινών (δημητριακών ολικής αλέσεως) και κατανάλωση άπαχης πρωτεΐνης (κοτόπουλου, γαλοπούλας).

  • Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

×
×