Συστάσεις Διατροφής

Πόσο ισορροπημένη μπορεί να είναι μια χορτοφαγική διατροφή;

30 Νοεμβρίου 2009
1110 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
tortigia me laxanika

Photo source: www.shutterstock.com

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Χορτοφαγίας, βρέθηκα στο studio της ραδιοφωνικής εκπομπής του ANT1 Radio 97,2 Fm όπου μίλησα στον δημοσιογράφο Γιάννη Ιωάννου για το συγκεκριμένο μοντέλο διατροφής. Ξεκινώντας τη συζήτηση απάντησα στην απορία του κ. Ιωάννου για το αν όλοι μπορούμε να γίνουμε χορτοφάγοι. Φυσικά, η απάντησή μου ήταν θετική. Καθένας από εμάς μπορεί να επιλέξει τι θα τρώει, αρκεί φυσικά να ξέρει τους συνδυασμούς που δεν θα τον οδηγήσουν σε διατροφικές ελλείψεις.

Στη συνέχεια της κουβέντας μας, απαρίθμησα και εξήγησα τα διάφορα είδη χορτοφαγίας που υπάρχουν: ωμοφαγία, φρουτοφαγία, βλαστοφαγία, ωοφαγία, λακτοφαγία και αυστηρή χορτοφαγία.

Μία κλασική -θα έλεγε κανείς- απορία των ακροατών μας ήταν αν ένας χορτοφάγος εμφανίζει διατροφικές ελλείψεις. Σαφώς και ο αποκλεισμός μιας ή και περισσότερων κατηγοριών τροφίμων μπορεί να προκαλέσει διατροφικές ελλείψεις, και να οδηγήσει σε προβλήματα υγείας. Πόσο μάλλον αν μιλάμε για δύο μεγάλες κατηγορίες, αυτές δηλαδή του κρέατος και των γαλακτοκομικών προϊόντων. Σε αυτή την περίπτωση, ο χορτοφάγος θα πρέπει να γνωρίζει τους σωστούς συνδυασμούς που πρέπει να κάνει στη διατροφή του, ώστε να αποφύγει τυχόν ελλείψεις. Ένας πλήρης οδηγός διατροφής για χορτοφάγους είναι το βιβλίο των εκδόσεων medNutrition «Κρέας; Όχι ευχαριστώ!», το οποίο είναι καλό να το συμβουλευτεί όποιος ανήκει σε αυτή την κατηγορία καταναλωτών αλλά και όποιος επιθυμεί να ακολουθήσει αυτό το διατροφικό μοντέλο.

Σχετικά με αυτή την παρατήρηση των καταναλωτών όφειλα να ενημερώσω πως ο φυτοφάγος που καταναλώνει γαλακτοκομικά και πολύ σπάνια κρέας δε θα εμφανίσει κάποια έλλειψη. Αντίθετα, οι υπόλοιποι είναι πιθανό να παρουσιάσουν έλλειψη σιδήρου και απαραίτητων για τον οργανισμό αμινοξέων, τα οποία βρίσκονται στο κρέας. Επίσης, ίσως εμφανίσουν έλλειψη ασβεστίου. Για να καλύψουν όμως αυτές τις δύο υψηλές απαιτήσεις του οργανισμού μπορούν να καταναλώνουν φυλλώδη πράσινα λαχανικά και φακές καθώς και εμπλουτισμένα τρόφιμα, σόγια, μπρόκολο, λάχανο, αμύγδαλα. Ένα διατροφικό tip που ανέφερα, είναι πως αν ο χορτοφάγοι καταναλώνουν μαζί με τα όσπριά τους κάποιο αμυλώδες, τότε προσλαμβάνουν ένα σύμπλεγμα αμινοξέων, που συνθέτει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας ανάλογης του κρέατος.

Από πολλούς, η φυτοφαγική διατροφή είναι παρεξηγημένη. Έτσι, κλήθηκα να μιλήσω για τα πλεονεκτήματα της ένταξης σε ένα τέτοιο διατροφικό μοτίβο. Το πιο ευρέως γνωστό είναι η μείωση της παχυσαρκίας, που είναι αποτέλεσμα του αποκλεισμού του κρέατος από τη διατροφή, που προσφέρει μια πληθώρα λιπαρών. Επίσης, οι φυτοφάγοι παρουσιάζουν μειωμένα επίπεδα χοληστερόλης, μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων κατά 31%, καρκίνου του προστάτη κατά 54% και καρκίνου του παχέος εντέρου κατά 88%.

Σας καλώ λοιπόν να διαβάσετε το βιβλίο «Κρέας; Όχι, ευχαριστώ», από τις εκδόσεις medNutrition wellness. Πρόκειται για τον πρώτο στα ελληνικά οδηγό για χορτοφάγους, που έρχεται να λύσει όλες τις απορίες σας και να καταρρίψει όλους τους μύθους για τους χορτοφάγους.

 

  • Πάρης Παπαχρήστος
    Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.