640
Ψυχολογία

Υπάρχουν φυσικοί τρόποι να καταπολεμήσετε το στρες;

12 Ιανουαρίου 2017
1 λεπτό να διαβαστεί
xamomhli

Photo source: www.bigstockphoto.com

Είναι πραγματικά δύσκολο να αποφύγει κανείς το στρες στις μέρες μας. Πόσες φορές έχετε αισθανθεί ότι είστε διαρκώς σε μια ένταση ή ότι έχετε χάσει την αίσθηση του χιούμορ ή ότι κάνετε συνεχώς αρνητικές σκέψεις; Εάν βρίσκεστε σε μια κατάσταση συνεχούς άγχους ίσως να αντιδράτε υπερβολικά, να μεγαλοποιείτε τα πράγματα και να είστε σε μια διαρκή υπερένταση.

Επιπλέον, μπορεί να αρρωσταίνετε συχνά ή μπορεί να παρουσιάζετε συμπτώματα όπως πονοκέφαλοι, πεπτικές ενοχλήσεις, ταχυπαλμίες, δυσκολία στην αναπνοή και στον ύπνο και κάποια διαρκή εξάντληση. Πολλοί είναι αυτοί που συνήθως επιλέγουν την χημική βοήθεια για την αντιμετώπιση των συμπτωμάτων του άγχους. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ερευνητές υπάρχουν κάποιοι φυσικοί τρόποι που μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των ήπιων συμπτωμάτων του στρες.

Παρακάτω παραθέτονται κάποια βότανα και τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε τα συμπτώματα του στρες:

  • Σε μια πρόσφατη μελέτη στις ΗΠΑ εξετάσθηκαν ασθενείς με ήπια αγχώδης διαταραχή στους οποίους χορηγήθηκαν συμπληρώματα χαμομηλιού για οχτώ εβδομάδες. Τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντική μείωση των συμπτωμάτων του στρες σε σχέση με τους ασθενείς που τους χορηγήθηκε εικονικό φάρμακο (placebo).
  • Το λουλούδι του πάθους, το Ashwagandha (Ασβαγκάντα), το σπαθόχαρτο (St. John’s Wort) και το μελισσόχορτο είναι κάποια επιπλέον βότανα τα οποία σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα ενισχύουν και βελτιώνουν τη διάθεση, χαλαρώνουν και ηρεμούν το νευρικό σύστημα και απομακρύνουν τα συμπτώματα του άγχους και του έντονου στρες.
  • Επιπρόσθετα, το 5-ΗΤΡ (5-υδροξυτρυπτοφάνη) είναι ένα φυσικό αμινοξύ που χρησιμοποιείται από το ανθρώπινο σώμα για να φτιάξει σεροτονίνη. Η σεροτονίνη διαδραματίζει βασικό ρόλο σε πολλές σωματικές λειτουργίες όπως στον ύπνο, στον έλεγχο της όρεξης, στη διάθεση κ.α. και έχει χαρακτηριστεί ως η ορμόνη της ευτυχίας. Το 5-ΗΤΡ δημιουργείται από το σώμα από το αμινοξύ τρυπτοφάνη που βρίσκεται σε τρόφιμα υψηλής πρωτεϊνικής σύνθεσης όπως το κρέας και τα γαλακτοκομικά. Πράγματι, μέσα από επιστημονικές έρευνες φάνηκε ότι τα συμπληρώματα 5-ΗΤΡ είχαν αντικαταθλιπτικές ιδιότητες σε ασθενείς με κατάθλιψη μέσα σε δυο εβδομάδες κιόλας.

Αν έχετε κάποιο πρόβλημα υγείας, ακολουθείτε οποιαδήποτε αγωγή ή παίρνετε παράλληλα άλλα βότανα και συμπληρώματα διατροφής, συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε οτιδήποτε.

Μήπως να δοκιμάζατε τεχνικές ενσυνειδητότητας για να καταπολεμήσετε το άγχος σας; Οι συγκεκριμένες τεχνικές βοηθούν στο να αποφεύγετε δυσάρεστες σκέψεις και συναισθήματα που σας οδηγούσαν μέχρι σήμερα σε αμήχανες καταστάσεις.

Πράγματι, σε μια νέα μελέτη οι ερευνητές μελέτησαν τη λειτουργία του εγκεφάλου, της αμυγδαλής συγκεκριμένα, σε 155 υγιείς συμμετέχοντες. Η αμυγδαλή είναι μια περιοχή του εγκεφάλου όπου εκεί πραγματοποιείται η επεξεργασία των συναισθημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του φόβου.

Οι ορμόνες του στρες μπορούν να αυξήσουν το μέγεθος και τη δραστηριότητα της αμυγδαλής και μέσω αυτής της διαδικασίας οι μυς μας τεντώνονται, η πίεση του αίματος αυξάνεται, η καρδιά χτυπάει ταχύτερα και γενικά ο οργανισμός βρίσκεται σε έναν πλήρη συναγερμό. Πιο συγκεκριμένα, οι ερευνητές μέσω μαγνητικής τομογραφίας ανακάλυψαν ότι στους συμμετέχοντες που ακολουθήσαν για οχτώ εβδομάδες τεχνικές ενσυνειδητότητας η αμυγδαλή του εγκεφάλου είχε συρρικνωθεί και το άγχος τους είχε μειωθεί.

Εν κατακλείδι όταν το στρες όμως αποκτά ανησυχητικές διαστάσεις, καλό είναι να δεχτείτε την βοήθεια ενός ειδικού.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

“7 natural treatments for anxiety and stress backed by science, from chamomile to medidation” διαθεσιμο στο http://www.medicaldaily.com.

Amsterdam JD, Li Y, Soeller I, Rockwell K, Mao JJ, Shults J., A randomized, double-blind, placebo-controlled trial of oral Matricaria recutita (chamomile) extract therapy for generalized anxiety disorder. J Clin Psychopharmacol. 2009 Aug; 29 (4): 378-382.

  • Κωνσταντίνα Αποστολοπούλου
    Κωνσταντίνα Αποστολοπούλου Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Κωνσταντίνα Αποστολοπούλου είναι Διαιτολόγος - Διατροφολόγος με μεταπτυχιακό στην αθλητική διατροφή. Ζει και εργάζεται στην Πάτρα όπου καθοδηγεί διατροφικά κάθε ενδιαφερόμενο, καθώς προσφέρει εθελοντική εργασία σε άτομα με καρκίνο και ψυχικές διαταραχές. Έχει διδάξει σε κολέγιο της Πάτρας και αρθρογραφεί για το medNutrition.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.