741
Οικογένεια

Ταξιδεύοντας στον κόσμο της πυραμίδας… στο μέρος με τα γαλακτοκομικά και τα πρωτεϊνούχα τρόφιμα

28 Νοεμβρίου 2014

Συνεχίζουμε το διατροφικό ταξίδι κάνοντας στάση στο τρίτο κατά σειρά τέταρτο της πυραμίδας, που επίσης χωρίζεται σε δύο ίσα μέρη- τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, τυρί και γιαούρτι) και τα πρωτεϊνούχα τρόφιμα (κρέας, ψάρι, κοτόπουλο, όσπρια, αυγά).

Τα γαλακτοκομικά πρέπει να καταναλώνονται σε καθημερινή βάση (2-3 μερίδες την ημέρα). Όταν λέμε μερίδα, εννοούμε 1 φλιτζάνι γάλα ή 1 κεσεδάκι γιαούρτι ή 1 κομμάτι τυρί (στο μέγεθος 1 σπιρτόκουτου). Τα προϊόντα αυτής της ομάδας είναι πλούσια σε ασβέστιο, πρωτεΐνες και βιταμίνες Α, Β2, Β12 και D, αλλά μπορούν να είναι πλούσια και σε λίπος, γι’ αυτόν τον λόγο προσπαθήστε να καταναλώνετε κι εσείς και τα παιδιά σας τις light εκδοχές τους. Μπορούν να πάρουν θέση σε όλα τα γεύματα του ημερήσιου διαιτολογίου των παιδιών. Το μόνο που χρειάζεται από μέρους σας είναι να βάλετε στο μενού τους φαντασία και ποικιλία.

Δίπλα από τα γαλακτοκομικά, είναι η ομάδα των πρωτεϊνούχων τροφών, που όπως μαρτυράει ο χαρακτηρισμός τους είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, αλλά και σε σίδηρο και ψευδάργυρο. Μπορούν τα παιδιά σας να καταναλώνουν σε εβδομαδιαία βάση τα συγκεκριμένα τρόφιμα, π.χ. 1-2 φορές την εβδομάδα ψάρι/ θαλασσινά, κοτόπουλο και όσπρια και 1 φορά τη βδομάδα ή 1 φορά το 15ήμερο κόκκινο κρέας (βοδινό, χοιρινό, κατσίκι, αρνί κ.ά.). Προτιμήστε τα τρόφιμα αυτής της ομάδας βραστά, κατσαρόλας, φούρνου ή ψητά, παρά τηγανητά.

  • Ειρήνη Βότση Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    H Βότση Eιρήνη - Χρυσοβαλάντου είναι Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, αυτή την περίοδο ακολουθεί μεταπτυχιακές σπουδές με εξειδίκευση στην Κλινική διατροφή. Εργάζεται στο διαιτολογικό γραφείο που διατηρεί στη Λήμνο απ’ το 2009.

×
×