Διατροφή

Τι σας αποπροσανατολίζει από τους διατροφικούς σας στόχους;

13 Δεκεμβρίου 2017
2328 Προβολές
2 λεπτά να διαβαστεί
stoixoi sth diatrofh sas

Photo source: www.bigstockphoto.com

Σε αυτό το άρθρο, θα σας αναφέρω κάποιες προτάσεις που μπορεί να σε αποπροσανατολίζουν από τους στόχους σου. Στη συνέχεια θα σου εξηγήσω τους λόγους που είναι σημαντικό να αποφύγεις την ένταξή τους σε οποιαδήποτε προσπάθειά σου για μείωση ή συντήρησης βάρους.

«Μπορείς να τρώς απ΄όλα, αλλά από λίγο»

Αν πω αυτή τη φράση σε ένα διαιτολόγο, φυσικά και θα καταφέρει να το εφαρμόσει στη διατροφή του, αφού έχει τις απαραίτητες γνώσεις για τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά των τροφίμων. Αναγνωρίζει δηλαδή, τις θερμίδες που περιπει να το δεις ικοέχει μια τροφή, αλλά και από που προέρχονται (για παράδειγμα καλά λιπαρά, φυτικές ή ζωικές πρωτεΐνες), τη σύνθεση ενός γεύματος και τη θερμιδική πρόσληψη από αυτό, τις μερίδες των τροφίμων κ.α.. Για τους υπόλοιπους μάλλον δεν είναι και πολύ αξιοποιήσιμη πρόταση...

«Θα ακολουθήσω τη δίαιτα που διάβασα σε ένα περιοδικό ή μια ιστοσελίδα»

Ακόμη κι αν την υπογράφει κάποιος γνωστός και καταξιωμένος συνάδελφος διαιτολόγος, δεν αποτελεί εξατομικευμένη πρόταση διατροφικού πλάνου για εσπει να το δεις ικοένα. Θα πρέπει να το δεις σαν ένα πλάνο οδηγιών -σε μορφή δίαιτας- το οποίο μπορεί να απευθύνεται σε κοινό με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, για παράδειγμα σκαχαρώδη διαβήτη, αλλά όχι αποκλειστικά σε εσένα. Στην ίδια κατηγορία ανήκουν και οι δίαιτες που μπορεί να πάρεις από μία φίλη ή ένα συγγενή σου!

«Θα πάρω ένα συμπλήρωμα αδυνατίσματος, για να χάσω πιο γρήγορα βάρος»

Ρίξε μια ματιά τριγύρω σου. Αν υπήρχε αυτό το «μαγικό» συμπλήρωμα, θα το είχαν πάρει όλοι ή τουλάχιστον οι περισσότροι που έχουν να διαχειριστούν υπερβάλον βάρος και με αυτό θα είχε λυθεί το πρόβλημά τους. Αντ΄αυτού τα επίπεδα παχυσαρκίας αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, την ίδια στιγμή που παράγονται εδώ και 20 χρόνια τρόφιμα light, και συμπληρώματα αδυνατίσματος.

Όσοι έχουν αδυνατίσει και διατηρήσει τα κιλά τους, δε σταμάτησαν να τρώνε μπανάνες, ούτε ξεκίνησαν να πίνουν «νερό με λεμόνι» κάθε πρωί

Άλλαξαν τον τρόπο διατροφής τους, κάνοντας «reset» στον τρόπο που αντιμετώπιζαν το φαγητό. Η πρόταση ενός συμπληρώματος διατροφής με ισχυρισμο υγείας που θα βοηθήσει αποκλειστικά εσένα και θα καλύψει τις δικές σου ανάγκες, θα ήταν προτιμότερο να γίνει από ένα πτυχιούχο συνάδελφο διαιτολόγο.

Όλες οι παραπάνω προτάσεις έχουν κάτι κοινό. Ποιο είναι αυτό;

Οι αλλαγές που σας προτείνει η βιομηχανία αδυνατίσματος είναι εκ των έξω, δεν λαμβάνουν δηλαδή υπόψη το επίπεδο ετοιμότητάς σου να ξεκινήσεις την αλλαγή του τρόπου διατροφής, ούτε κάνουν η εκτίμηση – ίσως και ενίσχυση- των κινήτρων που έχεις για να πετύχεις το στόχο σου.

...εντούτοις, οποιαδήποτε αποτυχημένη προσπάθεια είναι κάτι που καταλογίζεται αποκλειστικά σε εσένα

Και εδώ θα είμαι ειλικρινής, οποιαδήποτε αποτυχημένη προσπάθεια απώλειας βάρους, μπορεί να σημαίνει για εσένα:

  1. απώλεια μυικού ιστού, που έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία και την εμφάνισή σου
  2. οικονομικό κόστος, για το οποίο δυστυχώς δεν υπάρχει επιστροφή χρημάτων
  3. ψυχολογικό κόστος, την επόμενη φορά που θα προσπαθήσεις να μειώσεις το βάρος σου, θα είναι με χαμηλότερες προσδοκίες

Κατεβάστε επίσηςΒάλε στόχους στη διατροφή σου και μάθε πως θα τους πετύχεις [ΔΩΡΕΑΝ TOOL]


Το «tool στόχων» που σου προτείνω είναι ένα εργαλείο που μπορεί να αποτελέσει το προστάδιο να ακολουθήσεις ένα εξατομικευμενο πλάνο διατροφής, αλλά και να οργανώσεις τη διατροφή σου, είτε ακολουθείς ένα πλάνο απώλειας βάρους είτε θέλεις να αποκτήσεις υγιεινότερες διατροφικές συνήθειες.

Ποιος πρέπει να είναι ο ένας και μοναδικός στόχος σας;

Ανάλογα με την ιδιοσυγγρασία και τον τρόπο σκέψης του κάθε ατόμου, υπάρχει και ένα αντίστοιχο «εργαλείο» που θα τον ωθήσει σε ένα ισορροπημένο διατροφικό πλάνο. Αυτό είναι καλό να αποτελεί τον ένα και μοναδικό στόχο σας, καθώς δεν υπάρχει μια ορθή λύση στο θέμα της απώλειας βάρους -όπως αυτό το tool- αλλά πολλές και δε λειτουργούν όλες για όλους.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Nakade M, Aiba N, Morita A, Miyachi M, Sasaki S, Watanabe S. What behaviors are important for successful weight maintenance? J Obes. 2012;2012:202037. Epub 2012 Feb 22.

Costain L, Croker H. Helping individuals to help themselves. Proc Nutr Soc. 2005 Feb;64(1):89-96.