Διατροφή

Καλοκαίρι με παγωτό αλλά λιγότερη ζάχαρη!

12 Ιουλίου 2016
1 λεπτό να διαβαστεί

Η γλυκιά του γεύση σε συνδυασμό με τη δροσιά που μας χαρίζει τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού, το κάνουν σχεδόν ακαταμάχητο. Η ανάγκη μας για ένα απολαυστικό παγωτό όμως, έρχεται σε σύγκρουση σχεδόν σε καθημερινή βάση τους καλοκαιρινούς μήνες, με την επιθυμία μας να περιορίσουμε τη ζάχαρη και να διατηρήσουμε τη σιλουέτα μας.

Η θρεπτική αξια του παγωτού

Μπορεί να έχει ενοχοποιηθεί για τις θερμίδες του, ωστόσο, το παγωτό περιέχει πληθώρα θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται ο οργανισμός μας. Το κυριότερο όλων είναι το ασβέστιο. Όπως όλοι γνωρίζουμε, ο κύριος ρόλος του ασβεστίου είναι δομικός στη διατήρηση της δύναμης και της υγείας των οστών ενώ συντελεί ακόμη στη διατήρηση του φυσιολογικού βάρους του σώματος βάσει τελευταίων ερευνών. Επίσης, είναι καλή πηγή φωσφόρου, ο οποίος είναι απαραίτητος στο μεταβολισμό και την απορρόφηση του ασβεστίου. Ακόμη περιέχει ψευδάργυρο, κάλιο, μαγνήσιο και σίδηρο, βιταμίνες A, D, E, C και βιταμίνες του συμπλέγματος B (B1, B2, B6,B12) απαραίτητες για την ανάπτυξη και την ομαλή λειτουργία του οργανισμού.

Η σημασία του μέτρου

Είναι γεγονός λοιπόν, πως ενώ παρέχει αρκετές θερμίδες, η κατανάλωση παγωτού έχει και πολλά οφέλη. Είναι πολύ σημαντικό, η διατροφή σας να μη στερείται τίποτα, να λαμβάνετε όλες τις γεύσεις και όλες τις κατηγορίες τροφίμων με μέτρο. Η κατανάλωση ορισμένων τροφών και όχι μόνο του παγωτού, πέραν του μέτρου και εκτός των συνιστώμενων οδηγιών, οδηγούν σε αύξηση των ημερήσιων προσλαμβανόμενων θερμίδων και συνεπώς σε αύξηση του σωματικού βάρους.

Δεν υπάρχουν τροφές που παχαίνουν ή τροφές που δεν παχαίνουν.

Με σκοπό τον έλεγχο και τον περιορισμό των θερμίδων που λαμβάνετε από το παγωτό, κυκλοφορούν πλέον στην αγορά παγωτά τα οποία δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, αλλά γλυκαντικές ύλες από το φυτό στέβια τα οποία προσδίδουν ελάχιστες θερμίδες. Οι γλυκαντικές ύλες από το φυτό στέβια προέρχονται από φυσική πηγή και για το λόγο αυτό είναι τόσο αποδεκτές από τους καταναλωτές. Υπάρχουν διάφορες γεύσεις παγωτών έτσι ώστε να μπορούν να καλύψουν όλες τις προτιμήσεις. Δεν υστερούν καθόλου σε γλυκύτητα καθώς από μόνο του, το γλυκαντικό από το φυτό στέβια, είναι περίπου 300 φορές πιο γλυκό από τη ζάχαρη. Ενδεικτικά μία μπάλα απλό παγωτό βανίλια μπορεί να φτάσει τις 137 θερμίδες ενώ ένα ξυλάκι βανίλια με επικάλυψη φράουλας με στέβια, μπορεί να αποδώσει συνολικά 78 θερμίδες.

Συνεπώς, για να διατηρήσετε τη σιλουέτα σας είναι σημαντικό να καταναλώνετε το παγωτό με μέτρο και να καταφεύγετε σε επιλογές που περιέχουν λιγότερες θερμίδες μιας και πλέον υπάρχουν ακριβώς για να μην στερείστε κάτι που τόσο αγαπάτε.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

European Food Information Council, Food-Based Dietary Guidelines in Europe. Accessed in May 2016 available at http://www.eufic.org/article/en/expid/food-based-dietary-guidelines-in-europe/

USDA National Nutrient Database for Standard Reference (Release 28, released September 2015, slightly revised May 2016)

  • Πάρης Παπαχρήστος
    Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.