Διατροφή

Μάθετε για τη θρεπτική αξία του καρπουζιού

01 Απριλίου 2013
5379 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Μάθετε για τη θρεπτική αξία του καρπουζιού

 

Πολλοί πιστεύουν πως το καρπούζι παχαίνει και αποφεύγουν τη συχνή κατανάλωσή του. Άλλοι πάλι νομίζουν πως επειδή είναι πολύ γλυκό πρέπει να το αποφεύγουν αν έχουν πρόβλημα με το σάκχαρό τους. Όλα αυτά αποτελούν μύθους που στοιχειώνουν το «βαρώνο» του καλοκαιριού. Έτσι ως καλεσμένος στην ραδιοφωνική εκπομπή του ΑΝΤ1 97,2Fm μίλησα για τα οφέλη του καρπουζιού στην υγεία μας αλλά και για τη θρεπτική του αξία.

Όπως εξήγησα και στον αγαπητό συνεργάτη και δημοσιογράφο κ Ιωάννου δεν είναι εφικτό ένα τρόφιμο με τόσο υψηλή περιεκτικότητα σε νερό να μας παχαίνει. Το καρπούζι έχει 90% νερό και 5% σάκχαρα. Μάλιστα για να καταρρίψω και τους 2 μύθους ανέφερα πως το μήλο έχει διπλάσια σάκχαρα από το καρπούζι απλώς δεν τα αντιλαμβανόμαστε γιατί άλλες ουσίες που περιέχονται σε αυτό, αλλοιώνουν τη γλυκύτητά του.


Διαβάστε επίσης: Καλοκαίρι: Συνδυάστε γεύση με θρεπτική αξία σε ελαφριά γεύματα! [Δωρεάν EBOOK]


Με επικοινωνία με τους ακροατές μέσω ερωτήσεων απάντησα για το μέγεθος της μερίδας καρπουζιού που πρέπει να καταναλώνουμε. Σε αυτό το σημείο ήθελα να υπενθυμίσω πως σε όλα τα τρόφιμα πρέπει να έχουμε μέτρο ακόμη και στα φρούτα. Το ίδιο πρέπει να συμβαίνει και με το καρπούζι, μία φέτα αποτελεί μία μερίδα φρούτου. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη φρούτων είναι 3-4 ισοδύναμα. Καλό θα ήταν βέβαια να έχουμε μια ποικιλία και να μην αρκεστούμε στην κατανάλωση μόνο του καρπουζιού.

Στη συνέχεια της συζήτησης αναφερθήκαμε στον τρόπο αποθήκευσης του καρπουζιού ώστε να μη χάνονται τα θρεπτικά του συστατικά, στο στάδιο ωρίμανσης που μας προσφέρει τη μέγιστη δυνατή θρεπτικότητα αλλά και μερικά tips για να επιλέξετε σωστά το καρπούζι. Για να ενημερωθείτε για τα ανωτέρω tips μπορείτε να ακούσετε το ηχητικό απόσπασμα.