640
Διατροφή

Το τσάι στη διατροφή μας

26 Ιανουαρίου 2011
1 λεπτό να διαβαστεί
Το τσάι στη διατροφή μας

Photo source: www.shutterstock.com

Πράσινο ή μαύρο; Πολλοί έχετε βρεθεί σε αυτό το δίλημμα όταν έρχεται η ώρα να παραγγείλετε σε μια καφετέρια ή στο κυλικείο. Ό,τι και να προτιμήσετε έχετε κατά νου ότι και τα δύο έχουν τα οφέλη τους - αυτό που ξεχωρίζει βέβεια είναι το πράσινο τσάι. Για τις θετικές του επιδράσεις στην υγεία μας κλήθηκα να απαντήσω στη ραδιοφωνική εκπομπή του Kappa Radio 87,9 Fm.

Η δημοσιογράφος κυρία Μουζάκη μου έδωσε το έναυσμα με μια πολύ γνωστή φήμη του πράσινου τσαγιού, ώστε να ξεκινήσω να αναλύω τα οφέλη του. «Είναι αλήθεια ότι το πράσινο τσάι μας αδυνατίζει;», αναρωτήθηκε. Αυτό που συνηθίζω να λέω, είναι ότι καμία τροφή από μόνη της δεν μπορεί να μας αδυνατίσει, αν δεν καταναλώνετε στα πλαίσια ενός ισορροπημένου διατροφικού μοντέλου. Σαφώς και πολλές έρευνες έχουν δείξει πως η κατανάλωση 2-3 φλιτζανιών τσαγιού την ημέρα μπορούν να μειώσουν κατά 5% το σωματικό μας βάρος, την περίμετρο της μέσης μας και το σπλαχνικό μας λίπος. Ακόμη έχουν θετική επίδραση στη μείωση κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του οισοφάγου και του στομάχου κατά 50%. Το «super συστατικό» που προσδίδει αυτή τη μοναδικότητα στο πράσινο τσάι είναι οι κατεχίνες.

Σε ερώτηση της συνεργάτιδας σχετικά με την καφεΐνη, επεσήμανα πως 1 φλιτζάνι τσάι έχει τη μισή καφεΐνη (10-50mg) σε σχέση με 1 φλιτζάνι στιγμιαίου καφέ (60-80mg)

  • Νίκος Ζέρβας
    Νίκος Ζέρβας Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Νικόλαος Ζέρβας είναι Διατολόγος-Διατροφολόγος, με επιπλέον μεταπτυχιακή εξειδίκευση (MSc) στην τεχνολογία ελέγχου και διασφάλισης της ποιότητας.Παρέχει τις διαιτολογικές υπηρεσίες του, στο γραφείο του στο Κιάτο Κορινθίας.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.