738
Διατροφή

Ακτινογραφώντας το ρύζι

20 Οκτωβρίου 2009
Ακτινογραφώντας το ρύζι

Photo source: www.shutterstock.com

Είναι μια τροφή που βρίσκεται στη βάση της μεσογειακής πυραμίδας και θα μπορούσαμε να μιλάμε γι' αυτό ώρες, μιας και προσφέρει πληθώρα θρεπτικών συστατικών. Ως καλεσμένος στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΑΝΤ1 97,2 Fm, κλήθηκα να μιλήσω για τη θρεπτική αξία του ρυζιού αλλά και είδη που υπάρχουν.

Ο αγαπητός δημοσιογράφος κ, Ιωάννου αναρωτήθηκε αν υπάρχουν κοινά στοιχεία μεταξύ ψωμιού και ρυζιού. Ξεκινώντας από το σημείο στο οποίο διαφέρουν έκανα αναφορά στη γλουτένη που έχει το ψωμί και απουσιάζει από το ρύζι. Έτσι ένα άτομο με κοιλιοκάκη θα μπορούσε κάλλιστα να αντικαταστήσει το ψωμί με το ρύζι. 1 φέτα ψωμί ισοδυναμεί με μισό φλιτζάνι του τσαγιού βρασμένο ρύζι.

Η θρεπτική αξία του ρυζιού διαφέρει ανάλογα με το αν μιλάμε για το κατεργασμένο (λευκό, κίτρινο) ή το ακατέργαστο ρύζι (καστανό). Το κατεργασμένο ρύζι, επειδή υπόκειται σε επεξεργασία κατά την οποία του αφαιρείται το φύτρο και το σπέρμα, χάνει 67% της Β3 του, 80% της Β1, 90% της Β6, 50% του μαγγανίου, 50% του φωσφόρου και 60% του σιδήρου του. Έτσι, βλέπουμε πως είναι ένα τρόφιμο πολύ υποδεέστερο σε σχέση με το ακατέργαστο καστανό ρύζι το οποίο έχει έως και τριπλάσια ποσότητα φυτικών ινών.

  • Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

×
×