640
Διατροφή

Το σκόρδο στη διατροφή μας

14 Ιουλίου 2015
1 λεπτό να διαβαστεί

Ένα πολύ σπουδαίο υλικό της ελληνικής κουζίνας που δίνει ιδιαίτερο άρωμα σε όλα σχεδόν τα πιάτα μας είναι το σκόρδο. Πέρα από τη χαρακτηριστική γεύση και μυρωδιά του είναι και ένα πολύ θρεπτικό τρόφιμο. Ως καλεσμένος στη ραδιοφωνική εκπομπή του "Kappa Radio", μίλησα στη δημοσιογράφο κα Μουζάκη για τις ευεργετικές του ιδιότητες στην υγεία του ανθρώπου.

Το σκόρδο περιέχει βιταμίνη Β6, κάλιο, ενώ ο βολβός του είναι πλούσιος σε αλλινάση και αλιίνη, δύο ουσίες που όταν συνδυαστούν, σχηματίζουν την αλλισίνη, μία ιδιαίτερα αντιοξειδωτική ουσία. Πολλοί πιστεύουν ότι το σκόρδο βοηθάει στη μείωση της χοληστερόλης και της πίεσης. Παρ' όλα αυτά, αν και υπάρχουν έρευνες που το αποδεικνύουν, δεν είναι πλήρως τεκμηριωμένο και ο συγκεκριμένος ισχυρισμός ερευνάται συνεχώς. Βρέθηκε πάντως μια θετική συσχέτιση μεταξύ της συστηματικής κατανάλωσης σκόρδου και της πρόληψης κάποιων μορφών καρκίνου, όπως για παράδειγμα του μαστού, του προστάτη και του φάρυγγα.

Η κυρία Μουζάκη θέλησε να αναφερθούμε και στην ενδεικτική ημερήσια πρόσληψη του σκόρδου. Έτσι, είπαμε πως δεν πρέπει να ξεπερνάμε τις 5 σκελίδες. Βέβαια αυτό είναι κάτι υποκειμενικό, καθώς εξαρτάται από το αν υπάρχει ευαισθησία στο στομάχι ή όχι.

  • Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.
×
×