739
Δίαιτα

Μπορώ να χάσω κοιλιακό λίπος;

gynaika pou metraei th mesh ths

Photo source: www.bigstockphoto.com

Η ώρα που θα πρέπει να βγείτε στην παραλία έχει φτάσει και η αγωνία για το πως θα αποκτήστε επίπεδη κοιλιά κορυφώνεται. Προσπάθειτε μάταια με δίαιτες εξπρές, όμως το “σωσιβιάκι” επιμένει...

Το κοιλιακό λίπος ή αλλιώς σπλαγχνικό λίπος βασανίζει πολλούς από εσας όταν θέλετε να βάλετε το μαγιό σας, αλλά η αλήθεια είναι ότι είναι ακόμη χειρότερο για την υγεία σας. Το ενδοκοιλιακό λίπος ή αλλιώς σπλαγχνικό λίπος, λόγω των ουσιών - ορμονών που παράγει, έχει ενοχοποιηθεί για καταστάσεις όπως ο διαβήτης, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο καρκίνο του παχέος εντέρου και του μαστού.Παλιότερα υπήρχε η αντίληψη οτι το λίπος είναι απλά ένα μονωτικό και αποθηκευτικό μέσο, σήμερα όμως έχει αποδειχθεί οτι αποτελεί ένα μεταβολικά ενεργό όργανο που παράγει ουσίες με σκοπό κάποιες λειτουργίες, όπως ακριβως κάνει ένας αδένας του σώματός μας –π.χ. το πάγκρεας.

Έχει αποδειχθεί οτι το κοιλιακό λίπος είναι επιβαρυντικό για την καρδιά και είναι προτιμότερο να έχετε το επιπρόσθετο λίπος στην περιφέρεια και στους γλουτούς, παρά στην περιοχή της κοιλιάς.

Ωστόσο, δεν υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή ώστε να απολλαγείτε από το συγκεκριμένο λίπος. Η μαγική συνταγή παραμένει η άσκηση και η δίαιτα ταυτόχρονα. Συνήθως με τη δίαιτα και την άσκηση χάνετε λίπος από τα μέρη που είναι σε μεγαλύτερη ποσότητα. Αν λοιπόν τα κιλά που έχετε είναι συγκεντρωμένα στην περιοχή της κοιλιάς, από εκεί θα τα χάσετε αρχικά. Κάποιες ασκήσεις μπορεί να βοηθήσουν.

Μεγαλύτερη όμως σημασία φαίνεται να έχει ο ρυθμός απώλειας των κιλών. Φαίνεται ότι με τις δίαιτες εξπρές καταφέρνετε να χάνετε βάρος, όμως το μεγαλύτερο μέρος του απωλεσθέντος βάρους είναι υγρά και μυικός ιστός. Η καταστροφή είναι μεγάλη, γιατί ο μυικός ιστός είναι ουσιατικά ο μεταβολισμός σας- οι “καύσεις” σας, οπότε αυτόματα μειώνεται η ενεργειακή σας κατανάλωση και η απώλεια βάρους δυσκολεύει. Με αυτές τις δίαιτες δεν χάνετε ουσιαστικά λίπος. Έτσι, τα κιλά στην κοιλιά επιμένουν, ενώ αδειάζει από άλλα μέρη του σώματος. Μια σωστή διατροφή βασισμένη στο Μεσογειακό πρότυπο σε συνδυασμό με 1 ώρα άσκηση την ημέρα θα σας απαλλάξει σίγουρα από το “σωσιβιάκι“ σας.

Tips

  • Επιλέξτε δημητριακά ολικής άλεσης για πρωινό
  • Αντικαταστήστε το άσπρο ψωμί με ολικής άλεσης
  • Συνοδεύετε κάθε γεύμα σας με σαλάτα εποχής
  • Καταναλώνετε 4 -5 φρούτα εποχής την ημέρα
  • Μην ξεχνάτε να ενυδατώνεστε με νερό και άλλα υγρά (χωρίς θερμίδες)

Τέλος, μην ξεχνάτε οτι κάποιοι από εσάς έχετε σωματότυπο που περιλαμβάνει λίγο κοιλίτσα, εάν το βάρος σας είναι σε φυσιολογικά πλαίσια μην κάνετε προσπάθειες απώλειας βάρους. Μην ξεχνάτε να αγαπάτε το σώμα σας και συμβουλευτείτε την καμπάνια του medΝutrition Ας αφήσουμε τους τύπους

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Jean-Pierre Després et al Treatment of obesity: need to focus on high risk abdominally obese patientsBMJ. 2001 March 24; 322(7288): 716–720.

Vongsuvanh R, George J, Qiao L, van der Poorten D Visceral adiposity in gastrointestinal and hepatic carcinogenesis. Cancer Lett. 2013 Mar 1;330(1):1-10.

  • Κατερίνα Φαντούση Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

    Η Κατερίνα Φαντούση είναι Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος και Τεχνολόγος Ιατρικών Εργαστηρίων. Σπούδασε στο τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων από όπου αποφοίτησε τον Ιούνιο του 2001. Εκπόνησε πτυχιακή εργασία με θέμα « Αυτοάνοσα Νοσήματα και Γονιδιακή θεραπεία» με βαθμό 10. Συνέχισε της σπουδές της στο τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου όπου εισήχθηκε με κατατακτήριες εξετάσεις.

     

×
×