739
Δίαιτα

Γιατί παίρνουμε κιλά στις καλοκαιρινές διακοπές; Τρόποι για να τα αποφύγουμε

05 Αυγούστου 2016
Γιατί παίρνουμε κιλά στις καλοκαιρινές διακοπές; Τρόποι για να τα αποφύγουμε

Photo source: www.shutterstock.com


Λίγο-πολύ με τον ερχομό των καλοκαιρινών διακοπών χαλαρώνουμε και βγαίνουμε από το πρόγραμμα της υγιεινής διατροφής που ακολουθούσαμε ολόκληρο τον χειμώνα. Οι πειρασμοί αυξάνονται καθώς είμαστε περισσότερες ώρες της ημέρα εκτός σπιτιού. Συχνά προσλαμβάνουμε περιττά κιλά αυτή τη χρονική περίοδο, γι' αυτό θα πρέπει να ακολουθήσουμε κάποια βήματα ,ώστε να προφυλάξουμε το σώμα μας από μία ακόμη κοπιαστική στερητική δίαιτα. Με αφορμή τον ερχομό του καλοκαιριού ήμουν καλεσμένος στη ραδιοφωνική εκπομπή του ΑΝΤ1 97,2 Fm, για να δώσω συμβουλές για τη διατροφή της... παραλίας.

Βήματα για να διατηρήσετε το βάρος σας στις καλοκαιρινές διακοπές

1. Επιλέξτε ένα πλούσιο και χορταστικό πρωινό

Είτε είμαστε σε οργανωμένες διακοπές, όπου θα έχουμε πρόσβαση σε έναν πλουσιοπάροχο μπουφέ είτε όχι, θα πρέπει να τρώμε ένα χορταστικό πρωινό που θα μας δώσει ενέργεια να αντέξουμε στον καυτό ήλιο της παραλίας αλλά και τα αθλήματα της «άμμου» στα οποία πιθανώς θα επιδοθούμε. Ένα τέτοιο πρωινό μπορεί να είναι:

  • 1 μπολ δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης με granola (ψημένη βρώμη) με ένα ποτήρι γάλα με χαμηλά λιπαρά
  • 1 φέτα ψωμί ολικής με μαργαρίνη και μέλι ή
  • 1 τοστάκι με γαλοπούλα και τυρί ή ακόμη και
  • 1 ομελέτα λαχανικών αν έχουμε πρόσβαση σε μπουφέ ξενοδοχείου.

2. Χρησιμοποιήστε κατάλληλα σνακ και ενυδατωθείτε

Δεν πρέπει να ξεχνάμε τα μικρά σνακς ανάμεσα από τα κυρίως γεύματα. Αυτό μπορεί να είναι ένα τοστ που θα ετοιμάσουμε από το σπίτι για την παραλία ή φρούτα εποχής ή ένας χυμός που θα προμηθευτούμε απ' έξω ή ακόμη και κράκερς και κριτσίνια ολικής αλέσεως.

Κάτι που επίσης ξεχνάμε να κάνουμε στην παραλία είναι να ενυδατωνόμαστε. Ειδικά στις περιπτώσεις που κάνουμε κάποιο άθλημα της άμμου, οι ανάγκες μας σε υγρά αυξάνονται κατά κόρον - πιο συγκεκριμένα φτάνουν στα 5 ποτήρια ανά 1 ώρα έντονης φυσικής δραστηριότητας. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, ο οργανισμός μας χρειάζεται 10-12 ποτήρια υγρών την ημέρα, υπό την προϋπόθεση ότι στη διατροφή του υπάρχουν και φρούτα και λαχανικά.

3. Προσέξτε την μερίδα και την ποιότητα του παγωτού 

Κακά τα ψέματα! Μία από τις πιο αγαπημένες μας καλοκαιρινές ατασθαλίες είναι η κατανάλωση παγωτού. Αυτό που προσέχουμε εδώ δεν είναι να το αποφεύγουμε τελείως, αλλά να προσέξουμε τη μερίδα και την ποιότητά του. Αν για παράδειγμα θέλουμε να καταναλώσουμε ένα παγωτό με γεύση σοκολάτα σε χωνάκι με διάφορα σιρόπια καλό θα ήταν να περιοριστούμε στη 1 μπάλα. Αν προτιμήσουμε κάποιο light παγωτό ή με ολιγοθερμιδική γλυκαντική ύλη, μπορούμε να καταναλώσουμε 2-3 μικρές μπάλες.

4. Καταναλώστε αλκοολ με μέτρο

Οι βραδινές εξορμήσεις δεν απουσιάζουν ποτέ αυτή την εποχή και το επόμενο διατροφικό «αμάρτημά» μας είναι η κατάχρηση αλκοολούχων ποτών. Η συμβουλή που έδωσα στους ακροατές μας ήταν να μην πίνουν αλκοόλ με άδειο στομάχι γιατί μετά θα παρουσιάσουν υπογλυκαιμία, ενώ τα ποτά που πρέπει να προτιμούν είναι η μπίρα και το κρασί.

  • Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

×
×