Δίαιτα

Πώς θα φάμε την κυτταρίτιδα;

28 Απριλίου 2010
3870 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Πώς θα φάμε την κυτταρίτιδα;

Photo source: www.shutterstock.com

Ένα «φλέγον» γυναικείο θέμα που βασανίζει 7 στις 8 γυναίκες, ιδιαίτερα τους μήνες πριν το καλοκαίρι, είναι η κυτταρίτιδα. Με αφορμή την έλευση του καλοκαιριού κλήθηκα να απαντήσω στις απορίες των ακροατών (και κυρίως τν ακροατριών) της ραδιοφωνικής εκπομπής του ANT1 97,2 Fm, που αφορούσαν στη σχέση της κυτταρίτιδας με τη διατροφή μας.

Τι είναι η κυτταρίτιδα;

Ξεκινώντας τη συζήτηση με τον δημοσιογράφο Γιάννη Ιωάννου, ορίσαμε τι είναι η κυτταρίτιδα. Εξήγησα πως πρόκειται για την εναπόθεση νερού και λίπους στον υποδόριο ιστό, λόγω κακής αιμάτωσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση τη ελαστικότητας του δέρματος και την εμφάνιση της όψης φλοιού πορτοκαλιού.

Συνήθως, η κυτταρίτιδα διακρίνεται σε σκληρή, που συνοδεύεται από συσσώρευση λίπους, σε μαλακή που συνίσταται στη συσσώρευση υγρών και σε γενικευμένη κυτταρίτιδα, όπου υπάρχει κατακράτηση υγρών και λίπους.

Μπορούμε να την προλάβουμε;

Μία ακροάτρια έθεσε το ερώτημα της διατροφής και το πώς μπορούμε να την προλάβουμε ή έστω να την μειώσουμε. Απαντώντας στο ερώτημά της τόνισα πως η αν και η διατροφή παίζει βασικό ρόλο, ένα μερίδιο φέρει και η κληρονομικότητα.

Ποιες διατροφικές αλλαγές χρειάζονται;

Παρ' όλα αυτά, επειδή εμείς μπορούμε να παρέμβουμε μόνο διατροφικά, καλό θα ήταν να κάνουμε κάποια βήματα.

Μείωση κορεσμένων λιπαρών

Το πρώτο από αυτά είναι να μειώσουμε τα κορεσμένα λιπαρά που προέρχονται από το κρέας και να αποφύγουμε τα τηγανητά τρόφιμα.

Μείωση πρόσληψης αλατιού

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο αλάτι και κυρίως αυτό που δεν είναι εμφανές, αλλά «κρυμμένο» στα περισσότερα τυποποιημένα τρόφιμα.

Ποιες τροφές να αυξήσουμε;

Εκτός όμως από το να μειώσουμε την πρόσληψη κάποιων τροφίμων καλό θα ήταν να αυξήσουμε την κατανάλωση άλλων. Τέτοιες τροφές είναι τα ψάρια, οι ξηροί καρποί, τα φρούτα και τα λαχανικά. Τα τρόφιμα αυτά μας προσφέρουν τα καλά λιπαρά, αλλά συμβάλλουν και στην ενυδάτωση του οργανισμού.

Κατανάλωση υγρών

Πολύ βασικό ρόλο παίζει και η κατανάλωση υγρών μέσα στην ημέρα, καθώς 9 ισοδύναμα νερού αποτελούν ισχυρό όπλο στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας.

Συμπερασματικά

Θέλησα να κλείσω τη συζήτηση, λέγοντας στους ακροατές ότι η μείωση της όψης φλοιού πορτοκαλιού δεν είναι θέμα σωστής διατροφής δύο εβδομάδων, αλλά μιας διατροφικής συμπεριφοράς που διέπει την καθημερινότητά μας, σε σε συνδυασμό πάντα με την ήπια φυσική δραστηριότητα.