640
Δίαιτα

Πώς θα φάμε την κυτταρίτιδα;

28 Απριλίου 2010
1 λεπτό να διαβαστεί
Πώς θα φάμε την κυτταρίτιδα;

Photo source: www.shutterstock.com

Ένα «φλέγον» γυναικείο θέμα που βασανίζει 7 στις 8 γυναίκες, ιδιαίτερα τους μήνες πριν το καλοκαίρι, είναι η κυτταρίτιδα. Με αφορμή την έλευση του καλοκαιριού κλήθηκα να απαντήσω στις απορίες των ακροατών (και κυρίως τν ακροατριών) της ραδιοφωνικής εκπομπής του ANT1 97,2 Fm, που αφορούσαν στη σχέση της κυτταρίτιδας με τη διατροφή μας.

Ξεκινώντας τη συζήτηση με τον δημοσιογράφο Γιάννη Ιωάννου, ορίσαμε τι είναι η κυτταρίτιδα. Εξήγησα πως πρόκειται για την εναπόθεση νερού και λίπους στον υποδόριο ιστό, λόγω κακής αιμάτωσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση τη ελαστικότητας του δέρματος και την εμφάνιση της όψης φλοιού πορτοκαλιού. Συνήθως, η κυτταρίτιδα διακρίνεται σε σκληρή, που συνοδεύεται από συσσώρευση λίπους, σε μαλακή που συνίσταται στη συσσώρευση υγρών και σε γενικευμένη κυτταρίτιδα, όπου υπάρχει κατακράτηση υγρών και λίπους.

Μία ακροάτρια έθεσε το ερώτημα της διατροφής και το πώς μπορούμε να την προλάβουμε ή έστω να την μειώσουμε. Απαντώντας στο ερώτημά της τόνισα πως η αν και η διατροφή παίζει βασικό ρόλο, ένα μερίδιο φέρει και η κληρονομικότητα.

Παρ' όλα αυτά, επειδή εμείς μπορούμε να παρέμβουμε μόνο διατροφικά, καλό θα ήταν να κάνουμε κάποια βήματα. Το πρώτο από αυτά είναι να μειώσουμε τα κορεσμένα λιπαρά που προέρχονται από το κρέας και να αποφύγουμε τα τηγανητά τρόφιμα. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο αλάτι και κυρίως αυτό που δεν είναι εμφανές, αλλά «κρυμμένο» στα περισσότερα τυποποιημένα τρόφιμα.

Εκτός όμως από το να μειώσουμε την πρόσληψη κάποιων τροφίμων καλό θα ήταν να αυξήσουμε την κατανάλωση άλλων. Τέτοιες τροφές είναι τα ψάρια, οι ξηροί καρποί, τα φρούτα και τα λαχανικά. Τα τρόφιμα αυτά μας προσφέρουν τα καλά λιπαρά, αλλά συμβάλλουν και στην ενυδάτωση του οργανισμού. Πολύ βασικό ρόλο παίζει και η κατανάλωση υγρών μέσα στην ημέρα, καθώς 9 ισοδύναμα νερού αποτελούν ισχυρό όπλο στην καταπολέμηση της κυτταρίτιδας.

Θέλησα να κλείσω τη συζήτηση, λέγοντας στους ακροατές ότι η μείωση της όψης φλοιού πορτοκαλιού δεν είναι θέμα σωστής διατροφής δύο εβδομάδων, αλλά μιας διατροφικής συμπεριφοράς που διέπει την καθημερινότητά μας, σε σε συνδυασμό πάντα με την ήπια φυσική δραστηριότητα.

  • Πάρης Παπαχρήστος
    Πάρης Παπαχρήστος Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Ο Πάρης Παπαχρήστος είναι Διαιτολόγος Διατροφολόγος, MSc, ιδρυτής του πρώτου portal διατροφής σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου διατηρεί ένα πολυδιαιτολογικό γραφείο στο Παγκράτι, παρέχοντας διαιτολογικές υπηρεσίες.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.