Νέα - Ειδήσεις

Τα γαλακτοκομικά, σύμμαχος στο αδυνάτισμα

της Μαρίνας Σαουλίδου
22 Σεπτεμβρίου 2014
2072 Προβολές
1 λεπτό να διαβαστεί
Τα γαλακτοκομικά, σύμμαχος στο αδυνάτισμα

Χαμηλών λιπαρών ή λάιτ, υπό τη μορφή γάλακτος, γιαουρτιού ή τυριού, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, είναι γνωστό ότι, εδώ και πολλούς αιώνες αποτελούν…casus belli όχι μόνο μεταξύ παιδιάτρων και παιδιών, αλλά μεταξύ καλοφαγάδων και διατροφολόγων.

Θέση, ωστόσο, στην «αντιπαράθεση» ήρθαν πρόσφατα να λάβουν και Ισραηλινοί ερευνητές, οι οποίοι και μετά από δωδεκαετή έρευνα κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι στο πλαίσιο μίας δίαιτας, όλοι όσοι καταναλώνουν γάλα ή υποπροϊόντα του, τείνουν να χάνουν περισσότερο βάρος συγκριτικά με όσους το έχουν σχεδόν ή ολοκληρωτικά αποκλείσει από τη διατροφή τους. 

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της ερευνητικής ομάδας από το Πανεπιστήμιο του «Ben-Gurion», της Negev, εξάλλου, ανεξάρτητα από το είδος της διατροφής τους, οι συμμετέχοντες με τη μεγαλύτερη πρόσληψη ασβεστίου, οι οποίοι δηλαδή κατανάλωναν περίπου 340 γραμμάρια γάλακτος ή άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων- αφενός κάλυπταν περί τα 580 mg του συνολικού ασβεστίου της ημέρας, αφετέρου όμως σε βάθος δύο χρόνων είχαν χάσει και 6 κιλά!

Αντίθετα, όσοι από τους συμμετέχοντες στην έρευνα απέφευγαν τα γαλακτοκομικά (έπιναν δηλαδή περίπου μισό ποτήρι γάλα), και άρα είχαν και πρόσληψη ασβεστίου περί τα 150 mg, μέσα σε μία διετία, κατά μέσο όρο είχαν καταφέρει να «διώξουν» μόλις 3 κιλά.

Βάσει της ίδιας έρευνας, πάντως, που δημοσιεύεται στο τρέχον τεύχος του «American Journal of Clinical Nutrition» και στην οποία συμμετείχαν πάνω από 300 παχύσαρκοι άνδρες και γυναίκες ηλικίας 40-45 ετών, πέρα από το ασβέστιο εξέχοντα ρόλο στην απώλεια βάρους βρέθηκε ότι κατέχει και η βιταμίνη D. Όπως παρατηρήθηκε μάλιστα, τα επίπεδά της στον οργανισμό ήταν περισσότερο αυξημένα σε όσα άτομα έχασαν τελικά περισσότερα κιλά, ενώ πολύ χαμηλότερα επίπεδα είχαν, από την άλλη πλευρά, οι παχύσαρκοι. 

«Ήταν γνωστό ότι οι υπέρβαροι είχαν χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης D στον οργανισμό τους. Ωστόσο για πρώτη φορά μελέτη δείχνει ότι όσα άτομα χάνουν βάρος, τείνουν να αυξάνουν τα επίπεδα της βιταμίνης» υπογραμμίζει ο Dr. Shahar από το Πανεπιστήμιο του «Ben-Gurion», που επί δύο έτη παρακολούθησε τους συμμετέχοντες που βρίσκονταν σε πρόγραμμα είτε Μεσογειακής διατροφής ή διατροφής χαμηλών λιπαρών, είτε απέφευγαν τους υδατάνθρακες.  

Η βιταμίνη D, πρέπει να σημειωθεί, αυξάνει την απορρόφηση του ασβεστίου. Αν και το 90% αυτής, ωστόσο, συντίθεται από τον οργανισμό όταν εκτίθεται το δέρμα μας στον ήλιο, υπάρχουν και αρκετές διατροφικές πηγές της, μεταξύ των οποίων το εμπλουτισμένο γάλα, τα λιπαρά ψάρια (όπως ο σολωμός, το σκουμπρί και η σαρδέλα), καθώς και τα αυγά. 

  • Μαρίνα Σαουλίδου
    Μαρίνα Σαουλίδου Δημοσιογράφος
ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.