640

Σας ευχαριστούμε που λάβατε μέρος στο Quiz!

Ελπίζουμε να βρήκατε ενδιαφέρον το quiz αυτό! Θέλετε να δείτε πώς τα πήγατε; Συνεχίστε το διάβασμα για να βρείτε τις σωστές απαντήσεις!


1. «Ο καφές προκαλεί αφυδάτωση»

Λάθος: Ο καφές σας ενυδατώνει στον ίδιο βαθμό με το να πιείτε την ίδια ποσότητα νερού, αφού αποτελείται κατά 99% από νερό! O μύθος της αφυδάτωσης, ότι δηλαδή μετά την κατανάλωση καφέ προκαλείται διούρηση στον οργανισμό και κατ’ επέκταση μειώνεται η ποσότητα νερού στο σώμα, δεν επιβεβαιώνεται μέσα από μελέτες για την ημερήσια πρόληψη που συστήνει η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων, 400mg δηλαδή.

2. «Ο στιγμιαίος καφές παράγεται φυσικά»

Σωστό: Η φυσική παραγωγική διαδικασία του στιγμιαίου καφέ ξεκινάει από την επιλογή των καρπών του καφεόδεντρου που μοιάζουν με κεράσι! Έπειτα από τη διαδικασία επιλογής, μουλιάσματος ή ξήρανσης ανάλογα με τη διαδικασία παραγωγής, αλλά και καβουρδίσματος των κόκκων καφέ στο τέλος αλέθονται και περνάνε από διαδοχικά φιλτραρίσματα έως ότου το προϊόν απαλλαχθεί πλήρως από το κατακάθι.

3. «Ένα φλιτζάνι σκέτου ελληνικού καφέ 50ml αποδίδει 1 θερμίδα»

Σωστό: Πράγματι, ο καφές δεν περιέχει θερμίδες! Η επιλογή ενός σκέτου ελληνικού καφέ (φλιτζάνι των 50ml) θα προσφέρει στον οργανισμό σας μόλις μία θερμίδα. Ιδιαίτερη προσοχή θέλει όταν στον καφέ προστίθεται ζάχαρη, κρέμα ή γάλα, όπου ανάλογα με την επιλογή και την ποσότητα αλλάζει και το τελικό θερμιδικό περιεχόμενο του ροφήματος.

4. «Ο στιγμιαίος καφές ενοχλεί στο στομάχι»

Λάθος: Ο στιγμιαίος καφές δεν ενοχλεί το στομάχι, πράγμα που επιβεβαιώνει και πρόσφατη μελέτη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Πιο συγκεκριμένα, υγιείς ενήλικες που έλαβαν μέρος στην έρευνα δεν κατέγραψαν κάποια ενόχληση στο στομάχι, έπειτα από μέτρια κατανάλωση στιγμιαίου καφέ!

5. «Ο στιγμιαίος καφές είναι ο πιο βαρύς καφές»

Λάθος: Για να συγκρίνεται πόσο βαρύς είναι ένας καφές, την περιεκτικότητά του δηλαδή σε καφεΐνη, είναι σημαντικό να υπολογίσετε μαζί με την ποσότητα της καφεΐνης κάθε είδους και τη μερίδα που θα καταναλώσετε. Έτσι για παράδειγμα, μία κούπα στιγμιαίου καφέ 200ml περιέχει 65-100mg καφεΐνης, ενώ η αντίστοιχη κούπα καφέ φίλτρου (200ml) περιέχει 115-175mg καφεΐνης.

6. «Αν είσαι έγκυος μπορείς να καταναλώσεις ποσότητα καφέ έως την ασφαλή πρόσληψη»

Σωστό: Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων, μία γυναίκα στην εγκυμοσύνη μπορεί να καταναλώσει έως και 200mg καφεΐνης συνολικά. Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι μαζί με τον καφέ είναι καλό να συνυπολογίζει και διαφορετικά ροφήματα/πηγές καφεΐνης στην καθημερινότητά της, όπως ροφήματα τύπου κόλα και το τσάι. Ενώ, αν θέλει να απολαύσει ένα φλιτζάνι καφέ παραπάνω, υπάρχει πάντα και η επιλογή του ντεκαφεϊνέ καφέ!

7. «Ο καφές προκαλεί υπέρταση»

Λάθος: Σύγχρονες και καλύτερα σχεδιασμένες μελέτες, καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση καφέ όχι μόνο δεν προκαλεί υπέρταση, αλλά δείχνει να παρουσιάζει προστατευτική δράση σε καρδιαγγειακά νοσήματα γενικότερα, συμπεριλαμβανομένων της υπέρτασης και των καρδιακών αρρυθμιών.

8. «Η κατανάλωση ελληνικού καφέ συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία της καρδιάς»

Σωστό: Λόγω της μεγάλης αντιοξειδωτικής περιεκτικότητας του καφέ, η κατανάλωσή του έχει συνδεθεί άμεσα με την καλή λειτουργία της καρδιάς αλλά και με την άμυνα του οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα, ένα φλιτζάνι ελληνικού καφέ περιέχει 223mg αντιοξειδωτικών, περισσότερα δηλαδή και από ένα ποτήρι χυμό πορτοκάλι!

9. «Ο καφές ενισχύει την αθλητική απόδοση»

Σωστό: Λόγω της περιεκτικότητάς του σε καφεΐνη, πράγματι ο καφές συμβάλλει σε καλύτερη αθλητική απόδοση, κυρίως σε ασκήσεις παρατεταμένης αντοχής. Η καφεΐνη βοηθάει στην εγρήγορση του οργανισμού, διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα ώστε να μειώνεται το αίσθημα της κούρασης και παράλληλα βοηθάει στην καλύτερη κίνηση των μυών.

10. «Ο ντεκαφεϊνέ καφές έχει λιγότερα αντιοξειδωτικά από τον κανονικό»

Λάθος: Και όμως, μέσα από τη φυσική μέθοδο αποκαφεϊνοποίησης, η ποσότητα αντιοξειδωτικών παραμένει ίδια και στον ντεκαφ καφέ. Με τη φυσική μέθοδο αποκαφεϊνοποίησης απομακρύνεται μόνο η καφεΐνη από τους πράσινους κόκκους του καφέ, έπειτα από το μούλιασμά τους σε νερό, μιας που η καφεΐνη είναι υδατοδιαλυτή.