769
Λεξικό Διατροφής

Σελήνιο

11 Φεβρουαρίου 2016
Σελήνιο

Photo source: www.bigstockphoto.com

Το σελήνιο είναι ένα απαραίτητο για τον άνθρωπο ιχνοστοιχείο, καθώς αποτελεί συστατικό ειδικών πρωτεϊνών που συνθέτει ο οργανισμός, τις λεγόμενες σελήνιο-πρωτεΐνες, οι οποίες φαίνεται ότι δρουν προστατευτικά ενάντια στην οξειδωτική καταστροφή των ελευθέρων ριζών.

Ο άνθρωπος λαμβάνει σελήνιο από τα φυτά αλλά και από τα ζώα που έχουν καταναλώσει φυτά και η ποσότητά του είναι ανάλογη με την περιεκτικότητα του συστατικού στο υπέδαφος. Οι σελήνιο-πρωτεΐνες μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του προστάτη, επειδή συμμετέχουν στην παραγωγή της τεστοστερόνης. Επίσης, υπάρχουν ενδείξεις ότι το σελήνιο έχει προστατευτική δράση ενάντια στις καρδιοπάθειες, ακόμη όμως δεν έχει αποδειχθεί μια ισχυρή συσχέτιση. Εξαιτίας της αντιοξειδωτικής του δράσης, το σελήνιο ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού και είναι απαραίτητο για την παραγωγή των ορμονών του θυρεοειδούς.

Η συνιστώμενη ημερήσια διαιτητική πρόσληψη σεληνίου είναι τα 55μg για ενήλικες άνδρες και γυναίκες. Πολύ καλές πηγές σεληνίου αποτελούν τα καρύδια (κυρίως τα καρύδια Βραζιλίας), τα ψάρια, τα θαλασσινά, τα εντόσθια (νεφρά και συκώτι) και το κρέας. Τοξικότητα από υπερβολική πρόσληψη σεληνίου δεν εμφανίζεται, η ανεπάρκεια όμως σεληνίου μπορεί να οδηγήσει σε εξασθένηση του ανοσοποιητικού συστήματος του οργανισμού.

  • Δέσποινα Γκακνή Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Δέσποινα Γκακνή είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος απόφοιτη Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος (M.Sc. – MΜedSci) με εξειδίκευση στην παχυσαρκία και τη διαχείριση βάρους. Διατηρεί δικό της διαιτολογικό γραφείο στο Βόλο και είναι επιστημονικός συνεργάτης του medNutrition.

×

×