Λεξικό Διατροφής

Προβιοτικά

10 Οκτωβρίου 2015
1 λεπτό να διαβαστεί

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (2001) ο όρος προβιοτικό αναφέρεται σε ζωντανούς μικροοργανισμούς, οι οποίοι όταν λαμβάνονται σε επαρκείς ποσότητες, μπορούν να βελτιώσουν την υγεία του ανθρώπου, συμβάλλοντας στην καλή ισορροπία της μικροχλωρίδας του εντέρου.

Οι μικροοργανισμοί αυτοί βρίσκονται ήδη φυσιολογικά στη μικροχλωρίδα του ανθρώπινου οργανισμού, μπορούμε όμως να τους ενισχύσουμε λαμβάνοντάς τους από διάφορα τρόφιμα ή συμπληρώματα.Τα πιο γνωστά προβιοτικά είναι τα βακτήρια που ανήκουν στα γένη Lactobacillus και Bifidobacterium και μπορούμε να τα βρούμε σε εμπλουτισμένα τρόφιμα όπως τα γιαούρτια, τα ρευστά όξινα γάλατα, ακόμα και τα τυριά και τα παγωτά.

Τα βασικότερα πλεονεκτήματα από τη λήψη προβιοτικών περιλαμβάνουν την επαναφορά της υγείας του εντέρου έπειτα από περιπτώσεις διάρροιας, τη βελτίωση της δυσανεξίας στη λακτόζη, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος ενάντια σε λοιμώξεις του εντέρου, τη βελτίωση συμπτωμάτων ευερέθιστου εντέρου και δυσκοιλιότητας, καθώς και τη πρόληψη διαφόρων γυναικολογικών λοιμώξεων . Όποιος λαμβάνει προβιοτικά θα πρέπει να προσέχει τη δοσολογία και να επιλέγει αυτά που είναι πιο ανθεκτικά στο όξινο περιβάλλον του στομάχου.

  • Δέσποινα Γκακνή
    Δέσποινα Γκακνή Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Δέσποινα Γκακνή είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος απόφοιτη Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος (M.Sc. – MΜedSci) με εξειδίκευση στην παχυσαρκία και τη διαχείριση βάρους. Διατηρεί δικό της διαιτολογικό γραφείο στο Βόλο και είναι επιστημονικός συνεργάτης του medNutrition.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.