Λεξικό Διατροφής

Ταχίνι

02 Οκτωβρίου 2015
1 λεπτό να διαβαστεί

Το ταχίνι είναι ένα φυσικό προϊόν, το οποίο αποτελείται από 100% αλεσμένο σουσάμι που ψήνεται είτε αποφλοιωμένο, είτε με τον φλοιό του (ολικής άλεσης) και έπειτα αλέθεται. Ανήκει στην κατηγορία του λίπους μαζί με το βούτυρο και το λάδι, ωστόσο παρουσιάζει κάποια σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τα υπόλοιπα τρόφιμα της κατηγορίας του.

Είναι πλούσιο σε αμινοξέα και όταν συνδυαστεί με όσπρια, παρέχει στον οργανισμό πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας. Το μεγαλύτερο ποσοστό των λιπαρών που περιέχει είναι πολύτιμα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά, τα οποία ενισχύουν την υγεία της καρδιάς, ενώ δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη. Επιπλέον, είναι πλούσιο σε ασβέστιο, μαγνήσιο και φώσφορο, απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την υγεία των οστών και παρουσιάζει έντονη αντιοξειδωτική δράση, εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητάς του σε σελήνιο και βιταμίνη Ε.

Τέλος, μπορεί να καταναλωθεί άφοβα και από τους διαβητικούς, καθώς έχει σχετικά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Μία κουταλιά της σούπας ταχίνι (15γρ) αποδίδει περίπου 90 θερμίδες, 8 γρ λίπη, 3 γρ υδατάνθρακες, 3 γρ πρωτεΐνες και 1 γρ φυτικές ίνες.

  • Δέσποινα Γκακνή
    Δέσποινα Γκακνή Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

    Η Δέσποινα Γκακνή είναι Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος απόφοιτη Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος (M.Sc. – MΜedSci) με εξειδίκευση στην παχυσαρκία και τη διαχείριση βάρους. Διατηρεί δικό της διαιτολογικό γραφείο στο Βόλο και είναι επιστημονικός συνεργάτης του medNutrition.

ΣΧΟΛΙΑ
Η medNutrition σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των αναγνωστών.