Warning message

Your search used too many AND/OR expressions. Only the first 7 terms were included in this search.

Πως θα επιτευχθεί επαρκής διαιτητική πρόσληψη ασβεστίου σε παιδιά και εφήβους 9-18 χρόνων, που δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα: National Health and Nutrition Εxamination Survey (NHANES) 2001-2002.

print reader mail favorite
Ημερομηνία τελευταίας τροποποίησης: 06.09.2011

Σκοπός της μελέτης ήταν να καθορισθεί η μέγιστη πρόσληψη ασβεστίου σε παιδιά και εφήβους από διαιτολόγιο χωρίς γαλακτοκομικά προϊόντα, και να εξετασθεί η συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης εμπλουτισμένων με ασβέστιο τροφών και της μέγιστης πρόσληψης ασβεστίου. Από το υλικό της NHANES 2001-2202, 65 κορίτσια και 62 αγόρια, ηλικίας 9-18 χρόνων, ανέφεραν ότι δεν κατανάλωναν καθόλου γαλακτοκομικά προϊόντα. Με ειδικό πρόγραμμα ορίσθηκαν διαιτολόγια με μέγιστη πρόσληψη ασβεστίου, καλύπτοντας τη συνιστώμενη πρόσληψη (Dietary Reference Intakes, DRI) για συγκεκριμένα θρεπτικά στοιχεία, περιορίζοντας την πρόσληψη θερμίδων και λιπαρών, χωρίς να υπερβαίνονται οι ποσότητες, που συνήθως καταναλώνει ο πληθυσμός. Με περιορισμούς στις θερμίδες και τα λιπαρά, τα διαιτολόγια παρείχαν 1150 mg και 1411 mg ασβεστίου την ημέρα σε κορίτσια και αγόρια, αντίστοιχα. Με τους περιορισμούς της DRI, η ποσότητα ασβεστίου μειωνόταν σε 869 mg και 1160 mg, αντίστοιχα, την ημέρα. Με την προσθήκη στο διαιτολόγιο 1.5 μερίδας εμπλουτισμένου με ασβέστιο χυμού φρούτου, η μέγιστη ημερήσια πρόσληψη ασβεστίου αυξανόταν σε 1302 mg στα κορίτσια και 1640 mg στα αγόρια.

Όπως προκύπτει από τα ευρήματα της μελέτης, επαρκής πρόληψη ασβεστίου δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων, ενώ καλύπτονται επαρκώς οι ανάγκες σε άλλα θρεπτικά στοιχεία. Για να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα αυτό, χωρίς μεγάλες αλλαγές στις διαιτητικές συνήθειες του παιδιού, απαιτείται η κατανάλωση εμπλουτισμένων σε ασβέστιο τροφών. Επιπρόσθετα, πρέπει να ενθαρρύνονται περισσότερη σωματική δραστηριότητα και λογική έκθεση στον ήλιο, για την προαγωγή της επάρκειας σε βιταμίνη D.




 

  • Βιβλιογραφία
    • Department of Nutrition, Harvard University School of Public Health, Boston, MA, USA
    • J Am Diet Assoc 2006; 106(11): 1759-65

Gao X, Wilde PE, Lichtenstein AH, Tucker KL.

«Φέτος το καλοκαίρι, τα αγαπημένα σου δημητριακά ολικής αλέσεως FITNESS® της Nestlé®, αποτελούν τον απόλυτο σου σύμμαχο για μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή και σε βοηθούν να ανανεωθείς και να κλέψεις τις εντυπώσεις στην παραλία!

Μέσα από τα απλά και καθημερινά tips και τις έξυπνες συμβουλές, που θα βρεις στα ειδικά πακέτα FITNESS®, ανέκτησε την αυτοπεποίθηση που χρειάζεσαι για το καλοκαίρι και χωρίς στερήσεις απόκτησε εύκολα μια υπέροχη καλοκαιρινή εμφάνιση!»

Τα δμητριακά FITNESS® είναι και στο facebook!