|
Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ χαλαρώνει, κάνει καλό στην καρδιά και φυσικά …ευθυμεί. Νέα έρευνα Βρετανών επιστημόνων, ωστόσο, ήρθε να αποδείξει πως μερικά ποτηράκια την ημέρα μπορεί να έχουν ευεργετική δράση και για όσους πάσχουν από αρθριτικά!
Ειδικότερα, η ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ, παρακολουθώντας δύο διαφορετικές ομάδες εθελοντών, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το αλκοόλ, όχι μόνο ανακουφίζει από τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας, αλλά φαίνεται να μειώνει και τη σοβαρότητα της ίδιας της πάθησης.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο περιοδικό “Rheumatology”, η μη κατανάλωση ποτών «μεταφράζεται» και με τέσσερις φορές μεγαλύτερο κίνδυνο για εμφάνιση της ασθένειας, συγκριτικά με όσους πίνουν αλκοόλ, έστω και δέκα μόνο φορές το μήνα.
Στο πλαίσιο της μελέτης τους, οι επικεφαλής της έρευνας, ο Καθηγητής Ρευματολογίας Τζέρι Γουίλσον και ο ρευματολόγος Τζέημς Μάξγουελ, διαπίστωσαν επίσης με τη βοήθεια ακτίνων Χ, ότι όσοι κατανάλωναν αλκοόλ είχαν μικρότερη ζημιά στις αρθρώσεις.
Παράλληλα, δε, ο αιματολογικός έλεγχος έδειξε χαμηλότερα επίπεδα φλεγμονής, κάτι που κάνει τους ειδικούς να μιλούν και για ευεργετικές ιδιότητες του αλκοόλ σε ό, τι αφορά όχι μόνο τα συμπτώματα, αλλά και την ίδια την ασθένεια.
Παρά τα ενθαρρυντικά αποτελέσματα, πάντως, οι επιστήμονες προειδοποιούν πως θα πρέπει να γίνουν περαιτέρω μελέτες προκειμένου να κατανοηθεί επαρκώς το πώς και σε ποιο βαθμό το αλκοόλ επιδρά θετικά στη ρευματοειδή αρθρίτιδα, ενώ προειδοποιούν πως σε καμία περίπτωση τα ευρήματα δεν δίνουν αυτόματα και το «πράσινο φως» για την αμετροεπή κατανάλωση ποτών.
Γράφει η Μαρίνα Σαουλίδου, δημοσιογράφος
|